למה ח"כ מיקי רוזנטל לא רצה ערוצי חדשות בכבלים ובלוויין?

האם לא היה ראוי שהח"כ ההגון, אביר איכות השלטון שלפני פחות משנה עבד בערוץ 10, יפסול את עצמו - ולו רק מטעמים של נראות - מהדיון בוועדת הכלכלה?

ח"כ מיקי רוזנטל הוא לוחם ידוע בתאגידים הגדולים. השבוע, למשל, הוא יצא בוועדת הכלכלה נגד יוזמתו של שר התקשורת גלעד ארדן להקים ערוצי חדשות בהוט וב-yes.

"אלה גופים עם אינטרסים כלכליים מאוד גדולים, והשליטה שלהם בערוצי חדשות מאוד בעייתית", הוא אמר - ולחץ להוציא את היוזמה הזו מחוק ההסדרים ולהעביר בחקיקה רגילה, מה שבסוף אכן קרה.

העמדה של רוזנטל התקבלה, אבל יש בסיפור הזה בעיה קטנה: הערוצים האלה יהוו תחרות לערוצי החדשות המסחריים. רוזנטל עבד בערוץ 10 לפני פחות משנה.

שאלנו את עצמנו האם לא היה ראוי שחבר הכנסת ההגון, אביר איכות השלטון, יפסול את עצמו - ולו רק מטעמים של נראות - מהדיון בוועדת הכלכלה. אבל אז התגלתה קושיה אחרת: רוזנטל בכלל לא חבר בוועדת הכלכלה. מה הוא עשה בדיון הזה? הוא היה שם כאזרח מודאג? כמומחה לתקשורת?

והנה עוד משהו: ח"כ רוזנטל מקדם לאחרונה הצעת חוק בנושא הפיקוח על הלוביסטים. הלוביסטים המקצועיים טוענים מנגד כי החוק יפגע בעבודתם, בעוד ש"לוביסטים סמויים" (כל מיני עורכי דין וחברים למיניהם - רוזנטל היה קורא להם "שקשוקות") יפעלו בכנסת בלא הפרעה. זה אירוני כי במובן מסוים, ההשתתפות של רוזנטל בדיון הזה היא סוג של לוביזם עבור ערוצי החדשות.

העברנו את התהיות האלה לאנשיו של רוזנטל. לא קיבלנו תשובה. אולי היינו צריכים להפתיע אותו בכנסת בסגנון "בולדוזר".