דושי מוקירה

מי המעצב הצעיר שקיבל את פרס משפחת לייטרסדורף? ■ איזה חוג בית פתח אלון קסטיאל? ■ ואיך מקדמת לוריאל ישראל מדעניות צעירות ומבטיחות?

אנדריאה (דושי) לייטרסדורף ובני משפחתה החליטו בשנה שעברה על הענקת פרס שנתי על שמה של הסבתא והאמא, מעצבת האופנה פיני לייטרסדורף ז"ל. אמש הוענק הפרס לבוגר מצטיין של מחלקת האופנה בשנקר. טקס הענקת הפרס, על סך 50 אלף שקל, נערך בוילה דלאל שבשכונת נווה צדק בתל-אביב.

המעצב הצעיר שנבחר לקבל את הפרס השנה הוא חן אריאל נחמן, אשר יצר קולקציה תחת הכותרת "אבולציה שקטה" בהשראת גן הפסלים התת-ימי של האמן ג'ייסון דה-קרייה טיילור, שהציב פסלים בקרקעית הים ביוקטן, מקסיקו. זכרו והוקירו: בנה של פיני ואביה של דושי טומי לייטרסדורף מלווה ברעייתו גילי; האח יויו (יונתן) לייטרסדורף; פרופ' יולי תמיר, נשיאת שנקר; אורית אפרתי, יו"רית אגודת ידידי שנקר; ראש מחלקת האופנה בשנקר, לאה פרץ; מפיק ומייסד שבוע האופנה בישראל, מוטי רייף; רות דיין; דוד טרטקובר ומאירה גרא.

קסטיאל מנסה להנחית

יזם הנדל"ן ומלונות הבוטיק אלון קסטיאל החליט לנצל את ימי הקיץ כדי לחשוף את חבריו, בני הדור הצעיר, לעולם החדשנות. קסטיאל יזם ונתן חסות למעין חוג בית משותף ל-SpaceIL וקסטיאל As IS - חנות הרהיטים החדשה של משפחתו בתל אביב.

כפיר דמרי, אלון קסטיאל, יהונתן ויינטראוב, חוג בית ל-SpaceIL / צילום: אלון הדר
 כפיר דמרי, אלון קסטיאל, יהונתן ויינטראוב, חוג בית ל-SpaceIL / צילום: אלון הדר

דמרי, קסטיאל וויינטראוב

SpaceIL נוסדה בשנת 2011 לאחר ששלושה מהנדסים ישראלים - כפיר דמרי, יריב בש ויהונתן ויינטראוב - נענו לאתגר התחרות הבינלאומית Google Lunar X-Prize - מרוץ עולמי מודרני להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח. מנהלים, יזמים ואנשי היי-טק התייצבו בחוג הבית שאירח קסטיאל כדי לשמוע על היוזמה הישראלית. הרשימו: דמרי ו-ויינטראוב.

פרנקל צד פילים

לנוכח החום הכבד השורר בחוץ, הוחלט בבית ההשקעות אפסילון לפנק את העובדים, בני ובנות זוגן/ם ולקוחות נבחרים בארוחת בוקר והקרנת סרט באוויר מזגנים קריר. מנכ"ל אפסילון, שמואל פרנקל, בחר בלוקיישן שבבעלות חברו הטוב משה אדרי, הסינמה סיטי, ובסרט שראה לפני כולם והותיר עליו רושם רב: "לצוד פילים".

שמואל פרנקל, רשף לוי, הקרנה פרטית של
 שמואל פרנקל, רשף לוי, הקרנה פרטית של

שמואל פרנקל ורשף לוי

פרנקל אמר לנוכחים שלדעתו מדובר בסרט הישראלי הטוב של השנה. הצופים זכו גם למפגש מעניין, בתום ההקרנה, עם במאי הסרט רשף לוי. לוי ענה על שאלות הצופים וחלק איתם חוויות מתהליך היצירה. נצפו בקהל: אלונה ואלי ברקת.

ירושלמי בלב של שירז

באולם אסיא החדש במוזיאון תל-אביב לאמנות התקיימה אמש פרמיירה חגיגית להצגת הילדים "הלב של שירז". ההצגה, מבית היוצר של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, נכתבה על פי ספרה של הזמרת ריטה ומבוססת על סיפור אמיתי שעבר במשפחתה של הזמרת המפורסמת, במשך דורות, מאם לבת.

ריטה, מיקי ירושלמי, לימור לבנת, פרמיירת
 ריטה, מיקי ירושלמי, לימור לבנת, פרמיירת

ריטה, מיקי ירושלמי ולימור לבנת

האורחים הרבים באולם נהנו מן הפסקול המלווה את ההצגה, שבו משולבות יצירות מתוך אלבומיה השונים של ריטה, כשהבולט ביניהם הוא האלבום הפרסי שראה אור בשנה שעברה. ריטה הנרגשת שהגיעה מלווה בבני משפחתה המורחבת, עלתה בתחילת ההצגה לבמה והודתה לנוכחים. בין המוזמנים שהגיעו לערב תרבותי מתובל באבק כוכבים: מיקי ירושלמי יו"ר תאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער וזוגתו השרה לימור לבנת; סמדר נמרודי-רינות; עמית וטל בריקמן עם הילדים; צוריה להב; ורד רוזן עם הילדים לי ורום; שרון איילון וילדיה, ורבים נוספים.

הטובות למדע

הוועד הישראלי לאונסק"ו ולוריאל ישראל חגגו אמש במלון הילטון בתל-אביב חמש שנות שיתוף פעולה לקידום מדעניות צעירות בישראל. את פני הבאים קיבלו גד פרופר, יו"ר מועצת המנהלים של לוריאל ישראל ונאווה רביד, מנכ"לית החברה. בחבר השופטות שבחרו את הזוכות כיהנו מדעניות ישראליות בכירות ובעלות שם עולמי. כלות הפרס לשנת 2013 אשר זכו לכבוד הן אדית נאור, מדענית לביולוגיה וגנטיקה מאוניברסיטת תל-אביב ונטלי זיתוני, מדענית לביולוגיה מבנית מאוניברסיטת באר-שבע.

נאווה רביד, יעקב פרי, גד פרופר, מושיק תאומים, פרס מדעניות צעירות של לוריאל / צילום: לם וליץ סטודיו
 נאווה רביד, יעקב פרי, גד פרופר, מושיק תאומים, פרס מדעניות צעירות של לוריאל / צילום: לם וליץ סטודיו

נאוה רביד, יעקב פרי, גד פרופר ומושיק תאומים

בנוסף לכבוד, המדעניות זכו בפרס כספי בסך 50 אלף שקל כל אחת, ובמועמדות לפרס אונסק"ו-לוריאל למען נשים במדע העולמי לשנת 2013. שר המדע הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, אמר באירוע שכניסת נשים נוספות לעולם המדע והמחקר הינו אינטרס ישראלי מובהק כחלק ממגמה גלובלית. כלת פרס ישראל ונשיאת האקדמיה למדעים, פרופ' רות ארנון, ציינה כי מדעניות רבות שנסעו לפוסט דוקטורט בחו"ל, הביעו רצון עז לחזור ולהשתלב בסגל האקדמי בישראל, למרות שלמדו באוניברסיטאות מהטובות והמכובדות בעולם. כיבדו את המעמד: שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו; מודי כידון; מושיק תאומים;, ורד סוויד; ד"ר יעל אלמוג, יפית גרינברג ועוד.