רופרט מרדוק מוותר על מניותיו בערוץ 10

מרדוק החזיק 9% מהערוץ באמצעות ארנון מילצ'ן, אך כעת הוא מבקש לממש את אופציית ה-PUT בהסכם ■ מילצ'ן ישלם לו החזר השקעה בסך 6 מיליון דולר

איל התקשורת האמריקאי רופרט מרדוק מוותר על מניותיו בערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי מרדוק, אשר החזיק ב-9% ממניות הערוץ באמצעות ארנון מילצ'ן, הודיע כי הוא מבקש לממש את אופציית ה-PUT בהסכם בין השניים ולמשוך את המניות באותו המחיר בו רכש אותן - 6 מיליון דולר.

כעת מילצ'ן, שלמעשה לא השקיע בערוץ למעלה מ-4 שנים וגם לא הרוויח ממנו דבר, נאלץ לשלם לניוז קורפ של מרדוק את הסכום.

ניוז קורפ רכשה את המניות בערוץ 10 בספטמבר 2006, במה שכונה אז על-ידי הערוץ "הבעת אמון בכלכלה הישראלית". החוזה איפשר לחברה לצאת ממנו כעבור פרק זמן, שככל הנראה הגיע כעת - 7 שנים אחרי.

לנוכח העובדה כי מי שמייצג את החברה, מילצ'ן, אינו רואה עצמו יותר חלק מהערוץ ולאור מצבו הכללי של הערוץ עצמו, הודיעה ניוז קורפ כי היא מושכת את ידה מההשקעה.

ארנון מילצ'ן מחזיק ב-24.5% מהמניות בערוץ 10, ועל-פי גורמים בסביבתו העביר עד כה לערוץ בסך 50 מיליון דולר. כעת הוא מנסה לצאת מהערוץ בדרך שמשמעותה תהווה את ההפסד המועט ביותר בעבורו. הוא מבקש כבר תקופה ארוכה לעזוב את ערוץ 10, ואף פועל באמצעים שונים כנגדו.

במכתב שהעביר לרשות השנייה לפני כ-3 חודשים, ביקש מילצ'ן לבדוק את בעלותו של רון לאודר בערוץ. על-פי נציגו של מילצ'ן, ששלח את המכתב, עו"ד ליאור פורת ממשרד גורניצקי ושות', המצב בערוץ 10 לפיו לאודר הוא בעל המניות העיקרי (גם מימן, כמו מילצ'ן, הפסיק להשקיע בערוץ) אינו מתיישב עם הוראות החוק לפיהן בעל השליטה בערוץ חייב להיות אזרח או תושב ישראלי.

ברשות השנייה דחו את טענותיו על הסף. "הטענות שהועלו בפנייה זו לא נתמכו בעובדות מבוססות", אמרו שם היום בתגובה ל"גלובס". "בבדיקה הובהר על-ידי יועציה המשפטיים של החברה כי אין בתנאי הלוואת הבעלים כדי להעניק זכויות עודפות היכולות להיחשב כיכולת לכוון את פעילות החברה. לאור האמור, לא נמצא כי בעת הזו יש בהתנהלות ישראל 10 הפרה של הוראות הדין".

באשר לחילופי בעלי המניות, ברשות השנייה אמרו כי "לפני כ-10 ימים התקבלה ברשות הודעה על העברת מניות בערוץ 10, ומשמעותה נבחנת בימים אלה על-ידי היועצת המשפטית של הרשות, בין היתר לצורך בדיקה האם נדרש אישור מועצת הרשות השנייה להעברה בהתאם להוראות הזיכיון".

ערוץ 10
 ערוץ 10