שמן: קידוח "ים 3" הגיע לעומק הסופי - החלו מבחני האימות

החברה הודיעה כי הקידוח הגיע לעומק סופי של כ-5,700 מטר, וכי המפעילה החלה לבצע בדיקות חשמליות מאמתות ■ בסיום הבדיקות השותפים יחליטו האם לבצע מבחני הפקה ■ מניית שמן זינקה היום בכ-17%

לאחר שדיווחה לפני מספר ימים כי "בקידוח ים 3" נמצאו סימנים משמעותיים של הידרוקרבונים בשכבות המטרה העליונות, הערב (א') מדווחת שמן נפט וגז על הקידוח הגיע לעומק סופי של כ-5,700 מטר וכי השותפים בקידוח יחליטו האם לבצע מבחני הפקה בקידוח.

החברה דיווחה בנוסף כי המפעיל בקידוח, חברת Caspian Drilling Company, החלה לבצע בדיקות חשמליות מאמתות (בדיקות לוגינג) ועל-פי תוצאות הבדיקות, השותפים ברישיון (שמן, זרח וצמיחה) יחליטו האם לבצע מבחני הפקה.

כאמור, לפני מספר ימים נפט פרסמה הודעה דרמטית לפיה שכבת המטרה בקידוח החלה בעומק של כ-5,175 מטר, וכעת הוא נמצא בעומק של 5,510 מטר. "הקדיחה בשכבות המטרה טרם הסתיימה, אך מניתוח ראשוני של המידע שנאסף במהלכה, לרבות ביצוע לוגים חשמליים תוך כדי קדיחה, נראה כי שכבות המטרה העליונות המכילות הידרוקרבונים הן בעובי של כ-90 מטר ברוטו".

עם זאת, בשמן דאגו להבהיר כי מדובר באינדיקציות ראשוניות בלבד, וטרם התקבל מידע מלא אודות עובי השכבות ואיכותן, כך שמוקדם עדיין לפתוח בחגיגות.

עלותם של מבחני ההפקה מוערכת בכ-12 מיליון דולר, והם צפויים לארוך כמספר שבועות. לאחריהם צפויים המשקיעים לקבל מידע מלא אודות כלכליות המאגר, שלפי הערכות מכיל 120 מיליון חביות נפט. בינתיים, מניית החברה זינקה היום במסחר בשיעור של כ-17% ובמחזור ער, כאשר בסוף השבוע פקעה אופציה מסדרה 3 של שמן, שהייתה עמוק "בתוך הכסף".