6 חודשי עבודות שירות לפקידת רשות השידור שגנבה 45 אלף שקל

הנימוקים לעונש הקל: הפקידה פוטרה, החזירה 35 אלף שקל, התגרשה פעמיים, נפגעה בתאונת דרכים, עוברת טיפול נפשי וחווה "תחושת הישרדות מתמדת"

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ב') 6 חודשי עבודות שירות ועוד 7 חודשי מאסר על-תנאי למשך 3 שנים, על פקידת גבייה לשעבר ברשות השידור שגנבה בשנים 2007-2010 כ-45 אלף שקל ב-41 הזדמנויות שונות ומלקוחות שונים.

לפי גזר הדין, הפקידה פעלה על-פי שיטה: היא קיבלה תשלום מאזרחים על אגרת טלוויזיה, הנפיקה קבלה בגין התשלום, לאחר מכן ביטלה את רישום הקבלה במחשבי רשות השידור - ושילשלה את הכסף לכיסה. כאמור, זה קרה ב-41 מקרים שונים.

המקרה התגלה לאחר שבאוקטובר 2010 לקוחה התלוננה כי קיבלה הודעה מרשות השידור על קיומו של חוב, וזאת חרף ששילמה כבר את האגרה. התלונה הביאה לבדיקה ולפיטוריה של הפקידה, והיא החזירה לרשות 35 אלף שקל.

הנאשמת, ילידת 1962, היא גרושה בשנית ואם ל-3 ילדים ללא עבר פלילי ועם נסיבות חיים קשות. היא היתה מטופלת בשירותי הרווחה מאז 1996 עקב גירושיה הראשונים ומצוקה כלכלית אליה נקלעה. ב-2009 היא נפגעה בתאונת דרכים ונדרשה לטיפולים שונים, לרבות טיפול נפשי. שירות המבחן ציין כי היא רואה את עצמה כקורבן וחוותה תחושת "הישרדות פרמננטית", ולכן הוא החליט על עונש של מאסר על-תנאי ועבודות שירות.

השופט חיים צבן ציין כי "הערך המוגן בעבירה של גניבה בידי עובד ציבור הינו אמון הציבור בשירותים הציבוריים. הנאשמת הפרה ערך חשוב זה ופגעה באמון הדרוש בין עובד לחברו ובין עובד והממונים עליו... הנאשמת ביצעה את המעשים ביוזמתה, פעולות רבות, עבירות חוזרות ונשנות לאורך ימים וחודשים".

בנסיבות אלה, ככלל, מתחם הענישה נע בין 3 ל-12 חודשים. ואולם, נשקלו לטובת הנאשמת העובדה שנטלה אחריות למעשים, עשתה מאמצים לתיקון הנזק ולפיצוי, שיתפה פעולה עם רשויות האכיפה והחזירה כ-80% מהחוב.