אילן שילוח פועל להנפקת מטומי לפי 400-500 מיליון דולר

הנפקת חברת הפרסום המקוון אמורה להתבצע בבורסה של לונדון בתחילת 2014

חברת טכנולוגיות הפרסום הישראלית מטומי (Matomy) שבשליטת הפרסומאי אילן שילוח פועלת להנפיק את מניותיה בלונדון לפני שווי של 400-500 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס". הנפקת החברה, בה שותפים בין היתר גם קרן ויולה, מנכ"ל מטומי מדיה עופר דרוקר וניר טרלובסקי, צפויה לצאת לדרך בתחילת 2014.

בעלי השליטה במטומי, נזכיר, תכננו להנפיק אותה כבר בתחילת השנה הנוכחית, אולם בהמשך החליטו לדחות את המועד. כפי שציינו באחרונה, במטומי אמרו אז כי הוחלט לחכות "למומנטום הנכון מבחינת החברה, שנמצאת בצמיחה מתמדת".

למעשה, בחודשים האחרונים התלבטו שם אם להנפיק את החברה בבורסת לונדון או בניו-יורק, וכעת הוחלט כי ההנפקה תיעשה בלונדון, ובשווי הגבוה מזה עליו דובר בעבר.

מטומי הוקמה ב-2006 על-ידי עדי אורזל, עופר דרוקר וכפיר מויאל. בתחילת הדרך החליטו שילוח, יו"ר מקאן-אריקסון ישראל, ושותפו, טרלובסקי, להשקיע בחברה, כחלק מאסטרטגיית ההשקעות שלהם בתחום האינטרנט. אילן שילוח משמש כיו"ר פעיל מאז 2007

השניים, נזכיר, הקימו ב-2009 את החממה הטכנולוגית The Time, שמשקיעה בסטארט-אפים בתחום הניו-מדיה. The Time ומטומי ממוקמות באותו מבנה ברמת-החייל בתל-אביב.

בעלי המניות העיקריים בקבוצת מטומי, מלבד שילוח שמחזיק ב-29% ממניות החברה, הם קרן ויולה (22%), עופר דרוקר (9%) וניר טרלובסקי (8%). מנתוני רשם החברות עולה כי בין בעלי המניות בחברה ניתן למצוא גם שמות מוכרים כמו מנכ"ל יוניברסל מקאן, אלון שטרן; ובמאית הפרסומות נירית ירון, שהיא גם בת זוגו של הפרסומאי אודי פרידן המושקע בעצמו בחממת The Time. עם בעלי המניות נמנית גם קרן ויולה קרדיט.

פועלת באמצעות 4 זרועות

מטומי, המתמקדת בפרסום מבוסס תוצאות (פרפורמנס) בתחום המובייל ומספקת פתרונות ושירותים בתחומי פרסום שונים, נחשבת לחברה רווחית למדי. סך הכנסותיה צפוי להסתכם השנה בכ-300 מיליון דולר - גידול של כ-50% לעומת השנה שעברה.

החברה פועלת באמצעות 4 זרועות (אותן מיתגה בתחילת 2011 תחת השם מטומי): מודעות מבוססות תוצאות, רשת פרסום דיגיטלית, פתרונות של תשלומים וירטואליים במשחקים, ופתרונות פרסום בסלולר.

מקור ההכנסות העיקרי של החברה נובע מפעילות מטומי מדיה - רשת הפרסום שלה. מדובר ברשת הנהנית מלמעלה מ-500 לקוחות המפרסמים באמצעות 7,000 בעלי אתרים ופלטפורמות פרסום בכ-85 מדינות. מטומי מרקט, העוסקת בתחום הפרסום מבוסס תוצאות (Performance), אחראית על כשליש מהכנסותיה, ואילו יתרת ההכנסות מגיעה מהחברות מטומי מובייל ומטומי Money.

רכישות בעשרות מיליוני דולרים

במהלך 3 השנים האחרונות הספיקה מטומי לבצע 4 רכישות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. הרכישה האחרונה של החברה הושלמה רק לפני כחודשיים, לאחר שמטומי רכשה את MobAff האמריקאית, שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות ופלטפורמות לשיווק ופרסום ברשת המובייל, שהיקף המכירות שלה נאמד בכ-6 מיליון דולר. הרכישה בוצעה תמורת סכום המוערך במיליוני דולרים בודדים, והיא צפויה לחזק את פעילותה של מטומי בתחום המובייל, שהושקה ביולי האחרון תחת השם Mobit.

קודם לכן, בינואר השנה, רכשה מטומי את סוכנות הדיגיטל האמריקאית MediaWhiz ב-10 מיליון דולר. היקף המכירות השנתי של MediaWhiz, שהעסיקה כ-100 עובדים, עמד על כ-80 מיליון דולר, נכון לזמן הרכישה. העסקה הזו הייתה עסקה משמעותית מבחינת החברה, והפכה את מטומי לאחת הקבוצות הגלובליות המובילות בעולם בתחום פרסום מבוסס תוצאות באינטרנט, שמעסיקה כ-350 עובדים בישראל ובעולם.

ביולי 2011 רכשה מטומי מניות מיעוט ב-30 מיליון דולר על פני 4 שנים בחברת adperio, מה שאפשר את כניסתה לשוק האמריקאי. לפני כ-3 שנים רכשה החברה את Ergos Media, במהלך שאפשר לה דריסת רגל בשוק הלטיני.

מטומי

שנת הקמה: 2006

■ תחום פעילות: פתרונות מדיה דיגיטלית

■ מייסדים: עדי אורזל, כפיר מויאל ועופר דרוקר

■ סך גיוסים: 13.3 מיליון דולר

■ משקיעים בולטים: קרן ויולה, אילן שילוח וניר טרלובסקי

■ הכנסות ב-2013: 300 מיליון דולר

בעלי המניות העיקריים במטומי
 בעלי המניות העיקריים במטומי