מאמין בהזדמנות? ג'קי בן-זקן רכש מניות שמן בכ-3 מ' ש'

בן-זקן רכש אתמול בעסקה מחוץ לבורסה כ-24 מיליון יחידות השתתפות של שמן ב-12.6 אג' ליחידה ■ לאחר העסקה הגיע בן-זקן להחזקה של 13.57% משמן

איש העסקים ג'קי בן זקן, אחד מבעלי העניין המרכזיים בחברת שמן נפט וגז , מאמין כנראה שמחירה הנוכחי משקף הזדמנות קנייה.

בן זקן רכש אתמול (ב') בעסקה מחוץ לבורסה כ-24 מיליון יחידות השתתפות של שמן במחיר של 12.6 אגורות ליחידה, כלומר בכ-3 מיליון שקל. לאחר העסקה הגיע בן זקן להחזקה של 13.57% משמן.

שמן, אגב, נסחרה ביום א' בשער של כ-100 אגורות אולם שיגרה לאחר סיום המסחר הודעה מאוד מאכזבת לפיה הקידוח ב"ים 3" נמצא יבש והותירה משקיעים רבים המומים.

המניה התרסקה אתמול בכ-87% והיום היא מתקנת בעלייה של 22% למחיר של 15.5 אגורות.

אתמול אמר יוסי לוי, מנכ"ל שמן, בראיון ל"גלובס" כי "הדיווחים שנמסרו היו בהתאם לקבוע בתקנות ניירות ערך לעניין התוכן והמועדים", אומר לוי. "הממצאים התבססו על מידע שהתקבל מהמפעיל תוך כדי הקדיחה בשכבת הנפט בדבר סימנים להימצאות נפט והם ניתנו ונותחו על ידי בעלי מקצוע בתחום הנפט והגז".

לדברי לוי, "בדיווח החברה נכללה במודגש אזהרה כי סימני הנפט אינם מעידים על תגלית והוספה הערת אזהרה, שההערכות וההשערות בנוגע לגילוי סימני נפט מבוססות על מידע שהתקבל ממפעיל הקידוח ושלגביו אין כל וודאות. הגדרת המונח 'קידוח יבש' כוללת בתוכה כמה פרמטרים לרבות אי אפשרות להעלאת נפט מתחתית הבור לפני השטח מסיבות שונות, כך שאין כל סתירה בין הדיווח על סימני נפט לתוצאה שהיתה במבחן ההפקה".

יו"ר שמן פנה למשקיעים הזועמים: "עשינו את המקסימום והצלחנו אחרי מאמצים רבים להגיע לשכבת המטרה. לשותפים ברשיון אין שליטה על הימצאות או אי הימצאות של נפט. מי שמשקיע בחיפושי נפט צריך להביא בחשבון את הסיכונים הקיימים בענף. לא כל קידוח מצליח".