ביהמ"ש אישר: לבנת ומנור יזרימו 55 מיליון שקל ל-IDB

לפי הסדר הפשרה להשבת הדיבידנדים, משפחות מנור ולבנת יזרימו כ-74 מיליון שקל לקופת אי.די.בי, 55 מיליון שקל מתוכם במזומן ■ עוה"ד של משפחת לבנת: "פשרה ראויה" ■ עוה"ד של התובעים: "המנה העיקרית היא גנדן - 130 מיליון שקל"

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן, אישרה היום (ה') את הסדר הפשרה עליו חתמו לפני כ-3 חודשים משפחות מנור ולבנת, השותפות של נוחי דנקנר בגרעין השליטה באי.די.בי. "מדובר בתביעה מורכבת המעלה לדיון שאלות רבות שחלקן טרם נבחנו בפסיקה", כתבה השופטת בהחלטתה.

לפי הסדר זה יזרימו השתיים כ-74 מיליון שקל לקופת החברה השרויה בימים אלה בעיצומו של הסדר חוב, כאשר 55 מיליון שקל מסכום זה יניתן במזומן, והיתרה באמצעות מניות אי.די.בי אחזקות אותן רכשו המשפחות במסגרת הנפקה של החברה בשנת 2012 (שזכתה לכינוי "הנפקת החברים של דנקנר").

‏"מדובר על פשרה ראויה המבטאת יותר מכל את האתיקה העסקית יוצאת הדופן של משפחות מנור ולבנת", ציין עו"ד גיורא ארדינסט, המיצג את משפחת לבנת.

במקור עמד רכיב המזומן בהסדר על 40 מיליון שקל, אלא שאתמול (ד'), בלחץ השופטת רונן, החליטו שתי המשפחות להזרים יחד כ-15 מיליון שקל נוספים.

נזכיר כי התביעה כנגד מנור ולבנת הוגשה לפני כשנה, באמצעות עורכי הדין אופיר נאור, רנן גרשט ועדי גרנות, ובמסגרתה דרשו התובעים כי בעלי השליטה באי.די.בי אחזקות ישיבו את הכספים אותם משכו מהחברה כדיבידנדים בין השנים 2008-2010. מדובר על דיבידנדים בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל, אשר חלקן של לבנת ומנור בהם עמד על כ-489 מיליון שקל.

‏ברמז לבאות ציינה השופטת רונן כי "ייתכן שבהליך תינתן בסופו של דבר החלטה לגופו של עניין, וזאת בעניינה של קבוצת גנדן".

גנדן, באמצעותה שולט דנקנר באי.די.בי, לא לקחה חלק בהסדר הפשרה הנוכחי. ‏בהקשר לכך ציין בפנינו עו"ד גרשט כי "המנה העיקרית היא גנדן, כאשר החלק שלה, אם תיכנס בהסדר הפשרה הנוכחי, עומד על כ-130 מיליון שקל".

בנוסף אישרה השופטת שכר-טרחה בגובה 10% מהסכומים שיועברו לקופת הקונצרן לעורכי הדין, ותשלום של 125 אלף שקל לירון זליכה, שסיפק חוות-דעת כלכלית לתובעים.

משפחת מנור יוצגה באמצעות עורכי הדין אהרן מיכאלי ויהודה רוזנטל ממשרד גולדפרב-זליגמן.