מנכ"ל Waze: יכולות לצמוח בישראל חברות של מיליארד דולר

נועם ברדין, מנכ"ל חברת הניווט שנמכרה לגוגל תמורת כמיליארד דולר לפני מספר חודשים: "בשילוב של עובדי מוצרים חזקים וההיי-טק בארץ, ישראל יכולה להשיג יותר 'חדי קרן'"

"ב-10 השנים האחרונות היו 39 חברות בעולם שהצטרפו למועדון חדי הקרן (חברות שהגיעו לאקזיט של יותר ממיליארד דולר). יש רק חברה ישראלית אחת ששייכת למועדון הזה, והיא ווייז", כך אמר אתמול נועם ברדין, מנכ"ל חברת הניווט ווייז, שנמכרה לגוגל תמורת כמיליארד דולר לפני מספר חודשים.

ברדין אמר את הדברים במפגש שערכה עמותת תמורה. הוא הוסיף כי "למרות שבארץ יש הרבה מאוד סטארט-אפים, המספרים לא מידתיים. ב-10 השנים האחרונות הוקמו 6,000 סטארט-אפים בישראל, אבל רק חברת חד קרן אחת".

ברדין מסביר ש"חלק מהסיבות ההיסטוריות למצב הזה, הן חוסר בכישרונות בתחומי הקצה של מוצרים. אולם, היום יש בישראל את האנשים המקצועיים ביותר בתעשייה בתחום המוצרים, זאת בנוסף למתכנתים ומהנדסים".

"בשילוב של עובדי מוצרים חזקים וההיי-טק בארץ, ישראל יכולה להשיג יותר חברות חדי קרן וההנהלה של החברות האלו לא צריכה לפחד ללכת לארה"ב בנקודה שבה זה יכול לעזור לחברה שלהם להצליח".

"הציניות של הישראלים היא אלמנט מפתח. למשל, הקונספט של אינסטגרם שהוא לצלם תמונות של אוכל, אף פעם לא היה מצליח בארץ, הציניות יוצרת רף גבוה למודל עסקי סביר. בנוסף, גם הגיל הממוצע של ההנהלה ב-10 השנים האחרונות בחברות חדי קרן היה 34 ולא 19 עד 20 כמו שרבים חושבים.

"זה אומר שהניסיון הוא דבר חשוב שיוצר שינוי בתעשיית ההיי-טק. עם הציניות הישראליות, הגישה המעשית והניסיון של ההנהלה ומעל זה היצירתיות והניסיון הטכני, ישראל היא קרקע פורייה לטכנולוגיה לאנשים שבאמת רוצים את זה".