עובדי ml הגישו בקשה לפירוק; אבי מלכה: "אני פורש מהמרוץ"

(עדכון) - ימים ספורים לאחר הבקשה להסדר חוב, הודיע מלכה כי אין ביכולתו לשלם לעובדי ml וג'אמפ את משכורת אוקטובר ■ חלק מעובדי הרשת הגישו בקשה למינוי מפרק ■ החנויות בקניוני עזריאלי מפונות ■ מלכה: "זהו היום העצוב בחיי"

ימים ספורים לאחר שהגיש בקשה להסדר חוב ברשתות האופנה מתאים לי (ml) וג'אמפ, איש העסקים אבי מלכה מרים ידיים. במכתב ששלח היום (ב') לעובדים מסר מלכה כי אין ביכולתו לשלם לעובדים את שכר חודש אוקטובר, וכי הוא "פורש מהמרוץ".

מכתבו של מלכה גרר אחריו בקשה דחופה למינוי מפרק זמני שהגישו 90 מעובדי רשת ml לבית המשפט באמצעות משרד עורכי הדין רמי קוגן, במסגרתה ביקשו למנות את עו"ד חיות רוזנקנץ כמפרקת זמנית לחברה.

בפנייה לבית המשפט אומרים העובדים כי למרות הבטחות מצד הנהלת החברה, הודיעו להם כבר אמש (א') כי שכרם לחודש אוקטובר לא ישולם, וכי משמעות אי-תשלום השכר היא הגעה לחדלות פירעון אישית של חלק מהעובדים.

במכתבו לעובדים כתב מלכה כי "אחרי 22 שנים של עשייה במפעל משפחתי שהפך מעסק קטן למפעל חיים שפרנס אלפי משפחות בישראל, מגיע היום שהעסק לא מסוגל לשלם משכורות לעובדים. ביקשתי ממשפחתי שייתנו לעובדים מכספם, וביחד עם ביטוח לאומי נשלם את משכורת אוקטובר. תשלום המקדמה ישולם מכספי המשפחה שהייתם חלק ממנה 22 שנים".

"החברה הגיעה לסוף דרכה"

נזכיר כי לפני שבועיים הוגשה בקשת פירוק נגד הרשתות ml וג'אמפ שבבעלותו של מלכה, על רקע חובות שצברו הרשתות ואשר הגיעו יחד ל-123.6 מיליון שקל. מלכה, מצדו, פנה לבית המשפט בבקשה לאשר הסדר נושים ובניסיון להמשיך ולהפעיל את הרשתות.

עוד בטרם אושר הסדר הנושים, פנתה קבוצת מליסרון לבית המשפט ודרשה כי מלכה יפנה מיידית את כל החנויות שהוא מפעיל בקניוני הקבוצה.

בדיון נוסף בבקשה שקיים היום בית המשפט, ביקש איש העסקים אבי הופמן, מבעלי רשת גריפ, לקבל פרק זמן של 72 שעות שבמהלכן יוכל לבחון את הפעילות העסקית של הרשתות, ובסופן יחליט אם להגיש הצעה לרכוש את הפעילות.

בפנייה לבית המשפט חושפים העובדים את מצבה העגום של רשת ml, שהידרדר היום עוד יותר. לדבריהם, "החברה הגיעה לסוף דרכה. חנות הבגדים בעפולה נותקה מאספקת החשמל, וברגעים אלה ממש ולאור דרישת בעלי הנכס, נדרשו עובדי החנויות בקניוני עזריאלי בערים חולון, גבעתיים וירושלים לסגור את החנויות באופן מיידי. כך אין תוחלת להמשך פעילות החנויות השונות המהוות את מקור פרנסתם של העובדים, וביניהם אנחנו", נכתב בבקשה.

לדברי מלכה, הוא יוצא מהתמונה בעקבות קשיים שהערימה ויזל כאל, ומטיח במקביל האשמות בנאמן החברה, עו"ד ישראל בכר.

לדבריו, "ויזה כאל סירבה לשחרר כספים לטובת המשכורות של העובדים למרות מלחמה עיקשת שלי ושל כל המערכת, כולל תחנונים, מיילים, הודעות סמס ואף איומים. הניסיונות לא צלחו. ויזה כאל החליטה בצעד חסר אחריות למנוע מהחברה כספים שהוזרמו לקופה מהמכירות שלנו ושהחברה זכאית להם. היא לא הסכימה אפילו לתת את הכספים כהלוואה.

"לכן, בקושי רב ובכאב גדול אני נאלץ לשים את עצמי בחוץ. אני הולך לנוח מכל האירועים הקשים שעברתי ולטפל במשפחה, שהזעזועים הללו השפיעו גם עליה. אני מאמין בחברות שלנו, הן רווחיות, ויש להן מקום בשוק האופנה. יש לנו כוח-אדם מדהים, שזה אתם, ואני מאמין שצריך לאפשר לחברות להמשיך ולפעול. זהו היום העצוב ביותר בחיי", כתב מלכה.

בחברת כאל דוחים את טענותיו של מלכה, ואומרים כי "במהלך הימים האחרונים התנהל משא-ומתן בין כאל לבין אבי מלכה, אשר במהלכו הסכמנו להעביר כסף לטובת תשלום שכר לעובדי הקבוצה. ביקשנו לוודא כי הסכום יועבר לטובת העובדים ולא לטובת מטרות אחרות, וכן כי הסדר זה יקבל את ברכת בית המשפט לצורך הבטחת יישומו. גם היום, כאשר פנתה אלינו עו"ד ליזה חדש המייצגת את העובדים, הגבנו באותו האופן".

עו"ד ישראל בכר טען בתגובה: "אין ולא היה לי שום קשר לחברת מתאים לי. אין לי עניין לתפוס את האיש בשעת צערו. צר לי שעדיין מר מלכה מוצא לנכון להטיח האשמות לכל עבר ולא בודק את עצמו והתנהלותו בחברות שבבעלותו."

למי חייבים וכמה
 למי חייבים וכמה

חובות אבי מלכה
 חובות אבי מלכה