הכי יפה והכי טעים בשדרה: מסעדת מלון רוטשילד

המזון הוא לעילא, החל ממנות הפתיחה ■ האווירה, כמו העיצוב, אירופאית ושלווה

כבר כמה שנים, שלושה זמרי אופרה שרים להנאתם במרפסת מלון רוטשילד, מחזיקים ספר תווים ומזמרים בלי קול. הם עשויים מחמר וצבועים אחד כחול, אחד צהוב ואחד כתום. אין הרבה מבנים בשדרות רוטשילד שחלה עליהם חובת השימור, כיוון שרק מעטים שומרו. רבים הוחרבו לטובת הקמת מגדלי זכוכית ובטון, וכך השדרה היפה ביותר בתל-אביב הפכה למעוז של מגדלים חסרי חן, ובתי הסעדה תיירותיים מדי, כמו גם סניפי רשתות ממותגים.

אבל מהמלון, הכול נראה אחרת. הנוף הנשקף מן המרפסת - צדה המערבי של השדרה, הוא הנוף המקורי, של בתים שלא זכו למנת זרועה של כנף טרקטור. והאווירה, כמו העיצוב, אירופאית ושלווה. במסעדת המלון שבה ביקרנו, איש מהמלצרים אינו דוחק בך לסיים את המנה, כדי להזמין אחרת. מוזיקה קלאסית מתנגנת על רקע צלילי סכו"ם הנוקשים זה בזה.

והמזון, ובכן - לעילא. החל ממנות הפתיחה, ביניהן בלטה במיוחד מנה בשם פרמנטיה ריבושון - מחית תפוחי אדמה חמאתית, במרקם רך ונימוח, עם פטריות ביין, וביצה עלומה מעל. אפשר היה להסתדר גם ללא הביצה, אך עדיין - מדובר במעדן. מנה עיקרית משובחת לא פחות היא מנת הקרפ - קרפ פתוח מקמח כוסמת מלא, במילוי פטריות יער, תרד וקשקבל, עם קציפת יוגורט ונע נע.

היה גם קינוח. כפי הנראה זהו קרמבל התפוחים הטוב ביותר בסביבה. תפוחי עץ מתובלים בעדינות ולא מתוקים מדי, עם פירורי בצק חמאתיים ופריכים.

שורה תחתונה: המקום הכי יפה והכי טעים בשדרות רוטשילד.

שעות פתיחה: א'-ש', 7:00-24:00. מלון רוטשילד, רוטשילד 96, תל-אביב