זיבלונים - השלגון הנמכר בישראל; 4.5 מיליון יחידות ב-2013

גלידות נסטלה שיווקה 6 מתוך 10 השלגונים הנמכרים ביותר ב-2013 וחיזקה את כוחה מול שטראוס ויוניליוור ■ מכירות בן אנד ג'ריס צמחו ב-21.6%

גלידות נסטלה עשתה זאת שוב: אחרי ההצלחה של דרדסים ואנגרי ברדס, שלגון זיבלונים של החברה הפך בשנה החולפת לשלגון הנמכר ביותר בישראל. זיבלונים הוא שלגון שרבט בטעמי פירות וענבים שאליו צורפה בובת זיבלונים. בשנה החולפת נמכרו בישראל 4.5 מיליון יחידות של השלגון (מתוכן מיליון שלגונים במארז מאגדות).

סיגל פרוז'נסקי, סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה, אומרת כי החברה נהנתה מעוצמת מותג קיימת. לדבריה, "עשינו שימוש בטרנד עולמי עם נוכחות חזקה בישראל. בכלל, כל השלגונים שאנו משווקים עם בובה מתנה רוכבים על טרנדים קיימים, ואנחנו ממקסמים את חוזק המותג או הטרנד. כשהזיבלונים נכנסו לארץ, הייתה היסטריה בחנויות הצעצועים והמתנות. כשאנחנו השקנו את השלגון, כבר הייתה לו מודעות, והיה ביקוש לבובות האלה".

גלידות נסטלה משווקת 6 מתוך 10 השלגונים הנמכרים ביותר, כשהמובילים אחרי זיבלונים הם קוקילידה וניל, קראנץ' ליבת נוגת וגומיגם ספארי. מגנום, מותג הדגל של גלידת שטראוס, המשיך לאבד מעוצמתו, וכך גם טעמקור של החברה.

שנת 2013 הייתה שנה רביעית ברציפות שבה גלידות נסטלה חיזקה את מעמדה, על חשבון גלידת שטראוס של יוניליוור.

מאידך, גלידת שטראוס המשיכה את מגמת ההיחלשות שלה וחתמה את השנה עם ירידה של 3.2% במכירות וירידה בנתח השוק ל-49.4%. גלידת שטראוס שמרה אמנם על ההובלה, אך נתח השוק שלה נמוך משמעותית מהנתח שבו החזיקה בשנת 2009, אז עמד על 57.3%.

מקור ההיחלשות של גלידת שטראוס הוא במכירות הגלידות המשפחתיות, שצנחו בשנה החולפת ב-13%. מכר הגלידות האישיות של החברה עלה ב-8.4%, אבל היה נמוך מצמיחת השוק.

גלידות נסטלה, תחת ניהולו של זאב קלימי, חתמה את השנה עם עלייה של 9% במכירות, כשנתח השוק שלה עלה ל-37%, וזאת לעומת נתח שוק של 27.3% בלבד בשנת 2009.

2013 הייתה ללא ספק השנה של חברת מוצרי איכות אמריקאיים, משווקת המותג בן אנד ג'ריס. החברה סיימה את השנה עם עלייה של 21.6% במכירות וכבשה שיא חדש בנתח השוק שלה, שהגיע ל-6%.

נתח השוק שהשיגה בן אנד ג'ריס משמעותי מאחר שהחברה אינה משווקת גלידות אישיות, המהוות את עיקר המכר בשוק. בקטגוריית הגלידות המשפחתיות עלה הנתח הכספי של בן אנד ג'ריס ב-18%.

אורי קנדלר, סמנכ"ל בגלידות בן אנד ג'ריס, אומר ל"גלובס" כי העלייה במכירות הושגה גם למרות שהחברה אינה משווקת את מוצריה ברשת יינות ביתן כבר ממארס 2013. במאי 2013 השיקה החברה את סדרת גלידת היוגורט עם 4%-5% שומן ועד 200 קלוריות ל-100 גרם, שתרמה אף היא להתחזקות.

"השוק הבין את האיכות של המותג. הרבה שנים תפסו אותנו כמותג יקר. ברגע שלקוח טועם את המוצר, הוא מבין שיש כאן משהו אחר", אומר קנדלר.

בקטגוריית הגלידות המשפחתיות, לה קרמרייה וניל של גלידות נסטלה הפכה לגלידה המשפחתית הנמכרת ביותר, כשאת המקום השני תפסה גלידת קרם עוגיות של בן&ג'ריס. גלידת קרמיסימו שוקולד עם שביבי שוקולד פרה של שטראוס, שהייתה הגלידה הנמכרת ביותר ב-2012, ירדה למקום השלישי.

עולם הגלידות
 עולם הגלידות

הגלידות הנמכרות
 הגלידות הנמכרות