רובוט לניגוב רטוב של iRobot - משאיר בית נקי

מצד אחד, הרובוט עושה עבודה יפה, אבל הדבר דורש גם הפעלה של רובוט שואב לפני פעולת הניגוב הרטוב ■ לא מדובר באמת בפתרון שטיפה, כי אין שימוש בשום נוזל ניקוי, ובעצם מדובר רק כבונוס לאנשים שמחזיקים רובוט שואב אבק

חברת iRobot היא המובילה בתחום הרובוטים לניקוי הבית, שהפכו לפופולריים מאוד בבתים בישראל. דגם 380 מסדרת Braava הוא מוצר מקטגוריה חדשה שבא לתת פתרון שונה משאיבת אבק - ניגוב רטוב ויבש.

ניקוי: ה-380 מציע שני סוגי ניקוי: ניגוב יבש או ניגוב רטוב. הניקוי היבש הוא למעשה ניגוב של החדר מאבק, כאשר מדובר בכמויות לא גדולות, וזאת ע"י הלבשת מטלית רב-פעמית שהאבק נדבק אליה. אפשר גם להשתמש במטליות חד-פעמיות של חברת Swiffer, אך זה יקר, ובעיקר - מזהם את הסביבה. אם בוחרים ניגוב רטוב, משתמשים במטלית רב-פעמית שצריך להרטיב במים. המטלית מציעה שלב נוסף של ניקוי אבק שנדבק על הרצפה ורובוט שואב לא הצליח לאסוף. השימוש הוא במים, כשאין פתרון של נוזל עם סבון. יש למלא את המיכל הפנימי במים, ואז הרובוט דואג שהמטלית תהיה רטובה.

תפעול: כדרכה של איי רובוט, הפעלת המוצר מתבצעת בלחיצת כפתור. ל-380 יש שלושה כפתורים: אחד להפעלה וכיבוי, השני לפעולת הניגוב היבש והשני לניגוב הרטוב. לאחר שהרובוט מסיים את הניקוי, הוא חוזר לנקודת ההתחלה. לרובוט אין תחנת עגינה לטעינה, אלא מטעו קיר רגיל עם כבל.

רעש: הבעיה הגדולה ברובוטים השואבים היא הרעש. איי רובוט, שרכשה את חברת Evolution Robotics, לפני יותר משנה ב-74 מיליון דולר, פתרה זאת, משום שמדובר ברובוט ניגוב שעליו מלבישים מטלית רטובה או יבשה. השיטה הזו מאפשרת לנקות את הרצפה בשקט מוחלט, מכיוון שאין שאיבה של אבק.

ניווט: שיטת העבודה מצוינת: הרובוט מנקה את הבית בצורה מסודרת מאוד, בקווים ישרים. בניגוב רטוב, הוא נוסע מרחק קצר קדימה ואז חוזר אחורה. הרובוט משתמש במעין התקן ניווט חיצוני שמציבים בחדר וכך יודע את מיקומו.

בשורה התחתונה: מצד אחד, הרובוט עושה עבודה יפה ומשאיר את הבית נקי, אבל הדבר דורש גם הפעלה של רובוט שואב לפני פעולת הניגוב הרטוב (במקרה שיש הצטברות אבק). לא מדובר באמת בפתרון שטיפה, כי אין שימוש בשום נוזל ניקוי ובעצם מדובר רק כבונוס לאנשים שמחזיקים רובוט שואב אבק. מצד שני, מי שרוצה רובוט שקט מאוד, זה הפתרון בשבילו.

מחיר: 1,500 שקל.

ציון: 8.