תקציב הפרסום של זוגלובק עובר ממקאן ל-LEAD

החברה כמעט לא פרסמה בשנתיים האחרונות ■ בעבר פרסמה זוגלובק בהיקפים של כ-7 מיליון דולר בשנה במחירי מחירון

תקציב הפרסום של זוגלובק עובר למשרד הפרסום LEAD - כך נודע ל"גלובס".

הפרידה ממקאן-אריקסון, משרד הפרסום שמלווה את החברה כבר כ-5 שנים, אינה מתרחשת באופן לא צפוי. כבר לפני כשנה נחשף ב"גלובס" כי בחברה בוחנים אפשרות של יציאה למכרז ונפגשים לצורך זה עם מספר משרדי פרסום.

על-פי גורמים בענף, בעקבות בקשות מצד הנהלת מקאן לתת להתקשרות עם המשרד הזדמנות נוספת, גנזו בזוגלובק את הכוונה לצאת למכרז, אך מצד שני לא עשו כמעט בכלל פעילות פרסומית - מה שרוקן ממילא את ההתקשרות מתוכן.

מקאן-אריקסון זכה בתקציב זוגלובק בתחילת 2008, לאחר מכרז שבו לקחו חלק 5 משרדים: מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן וזרמון-גולדמן. תקציב הפרסום, כפי שהוגדר אז על-ידי החברה, עמד על כ-7 מיליון דולר בשנה.

משבר איכות לפני שנתיים

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי לפחות בשנים האחרונות פרסמה זוגלובק בהיקפים צנועים בהרבה. ב-2010 עמד היקף הפרסום של החברה על כ-7 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2 מיליון דולר במחירים ריאליים; ב-2011 פרסמה החברה בהיקף של כ-4.3 מיליון דולר; וב-2012 הפסיקה החברה לפרסם לחלוטין. גם ב-2013 היא לא העלתה קמפיינים משמעותיים.

לפני כ-3 שנים נקלעה זוגלובק למשבר כתוצאה מבעיה שהתגלעה בקו ייצור הפסטרמה. ההשקעות שלהן נדרשה החברה הביאו למיקוד גבוה יותר בייצור, מה שגרר עצירה מוחלטת כמעט בהיקפי הפרסום.