האפליקציה החדשה שתסייע לכם בתאונה או גניבת הרכב

משרד האוצר השיק את אפליקציית "ביטוח בדרכים" המטפלת במידע למבוטח ובטופס דיווח במקרה של תאונת דרכים ■ "האפליקציה תהווה מסלול עוקף לביורוקרטיה של מילוי טופס תביעה בחברת ביטוח ותאפשר בעתיד לשגר את טופס התביעה ישירות מהסמארטפון"

קרה לכם שהייתם מעורבים בתאונה או שרכבכם נגנב ולא ידעתם מה לעשות, בגלל לחץ או כל סיבה אחרת? אם כן, וגם אם לא, אפליקציה חדשה שמשרד האוצר משיק אמורה לספק לכם מענה בדיוק למקרים שכאלה.

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בראשות הממונה דורית סלינגר, הודיע היום כי השיק אפליקציה לטלפונים חכמים ש"מסייעת בזמן אמת לנהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים או שרכבם נגנב". באוצר ממשיכים ומציינים כי האפליקציה, בשם 'ביטוח בדרכים', "מעניקה לראשונה מענה אובייקטיבי למבוטחים בממשק עם חברת הביטוח, השמאי וספק שירותי הדרך, בשלבים השונים שלאחר תאונת הדרכים".

באוצר מגלים כי כיום מבוטחים כ-2.5 מיליון רכבים בביטוחי הרכב רכוש (הביטוחים המקיפים וביטוחי צד ג'), כאשר בכל שנה מתרחשות כ-370 אלף תאונות דרכים בהן מעורבות חברות ביטוח בטיפול תביעה (כ-1,000 תביעות ביום).

לדברי סלינגר, "האפליקציה מתבססת על מדיניות האגף לסייע במימוש זכויותיו של המבוטח מול חברות הביטוח". עוד מוסיף אסף מיכאלי, ראש תחום ביטוח כללי באגף שוק ההון באוצר, כי "ציבור הנהגים דורש מידע כאן ועכשיו. האפליקציה שלנו מספקת בלחיצת אצבע מידע אמין, שימושי ואובייקטיבי. האפליקציה תהווה מסלול עוקף לביורוקרטיה של מילוי טופס תביעה בחברת ביטוח ותאפשר בעתיד לשגר את טופס התביעה ישירות מהסמארטפון".

האפליקציה מותאמת למערכות הפעלה מבוססות אפל ואנדרואיד והיא ניתנת להורדה בחינם ב-App Store וב-google play. באוצר מפרטים כי האפליקציה תאפשר למשתמש להזין פרטים אישיים ומידע לגבי התאונה בכל זמן ולשלוח את המידע בדוא"ל. כמו כן, מפרטים באוצר, "באפליקציה מוטמעים כלי עזר חיוניים המסייעים במקרי הצורך ובזמן אמת, למשל הקלטת עדויות, איכון מיקום התאונה, פנס או תיעוד תמונות מזירת התאונה".

לדברי אגף שוק ההון, נכון להיום אין למשרד האוצר גישה לנתונים האישיים שיוזנו באפליקציה, והוא לא יתערב במקרים הספציפיים שבין המבוטח לחברת הביטוח. בהמשך, ובכפוף להיענות הצרכנים, האפליקציה תאפשר לשלוח את הטופס מהאפליקציה היישר לחברת הביטוח.

את האפליקציה ניתן להוריד באפ-סטור של אפל או בגוגל פליי למכשירי אנדרואיד.