ברוקלין נטס תהפוך לקבוצת מיליארד הדולר הראשונה ב-NBA?

ברוס רטנר, שמחזיק ב-20% מהפרנצ'ייז, צפוי למכור את אחזקותיו לפי שווי השיא הנ"ל ■ ב-2003 רכש את כלל מניות הקבוצה עבור 300 מיליון דולר

המצב הכלכלי המצוין של קבוצות ה-‏NBA‏ ממשיך לייצר אקזיטים. ברוס רטנר, הבעלים של חברת הנדל"ן ‏Forest City Enterprises‏ שמחזיק ב-20% מברוקלין נטס, החליט למכור את אחזקותיו בפרנצ'ייז.

רטנר שכר את שירותיה של חברת ‏Evercore Partners‏ כדי לנהל עבורו את המכירה של הנטס, עבור 200 מיליון דולר - מחיר שישקף לקבוצה שווי של מיליארד דולר, הסכום הגבוה אי-פעם לקבוצות ‏NBA‏. לאור העובדה שהנטס משחקים בשוק של ניו-יורק (עברו לשחק בברוקלין), מחזיקים באולם חדש ועומדים בפני חידוש הסכם הטלוויזיה המקומי שצפוי להיות שווה הרבה מאוד כסף - ההערכה היא כי השווי אותו העמיד רטנר למועדון הוא בהחלט ריאלי.

‏רטנר צפוי לעשות את אחד האקזיטים המרשימים בהיסטוריה של ה-‏NBA‏: הוא רכש את הנטס (כלל האחזקות) בשנת 2003 עבור 300 מיליון דולר. לפני ארבע שנים הוא מכר 80% מהנטס לאוליגרך הרוסי מיכאיל פרוחורוב עבור 223 מיליון דולר (כחלק מעסקה בה קיבל גם הטבות נדל"ן). בנוסף ממשיך רטנר להחזיק 55% מ"הברוקלין ארינה", כאשר אחזקותיו של פרוחורוב באולם הביתי מסתכמות ב-45%.

בשנים האחרונות, למרות העלייה במחירי קבוצות ה-‏NBA‏, עברו לא מעט קבוצות ידיים. האחרונה שנמכרה היתה מילווקי באקס, באפריל האחרון, עבור 550 מיליון דולר - הרבה מעל השווי שהוערך לה על-ידי מומחים.