דייויד פדרמן: "הזכייה לימדה אותנו שלא צריך להשתגע כלכלית"

פדרמן: "השחקנים של ריאל מדריד, שכל אחד מקבל מיליונים - זה לא בהכרח נכון" ■ אלקטרה תשלם למכבי 450 אלף ד' עבור התואר האירופי

הזכייה של מכבי ת"א בגביע אירופה השישי שלה תעלה למועדון לא מעט כסף בבונוסים שיצטרך לשלם לשחקנים ולצוות המקצועי - ומצד שני גם יבטיח לו סכומים נאים מאוד. מי שתשלם את הסכום הגבוה ביותר היא חברת אלקטרה, הספונסרית של מכבי ת"א, שלפי ההסכם בין הצדדים תעניק לצהובים כ-450 אלף דולר - 200 אלף דולר עבור העפלה לפיינל-פור ו-250 אלף דולר נוספים עבור הניצחון בגמר.

היורוליג ישלם למכבי את הבונוס המובטח עבור זכייה בתואר, בסך 250 אלף אירו (כ-342 אלף דולר).

רייטינג מרשים לערוץ 10 במשחק הגמר של מכבי במילאנו

‏רגע לפני ההמראה בחזרה ממילאנו, בשיחת טלפון ל"גלובס", אמר דייויד פדרמן, מבעלי מכבי ת"א, כי "זו הייתה אחת השנים היותר מדהימות בהיסטוריה של מכבי". פדרמן הוסיף כי "הזכייה השנה נותנת סיפוק מיוחד כי זה נעשה עם קבוצה בלי כוכבים גדולים, שלא האמינו בה, שנראתה אפורה. אבל בכל מקרה כל מה שקרה הוא לא יד המקרה - לבוא ולנצח את מילאנו בסדרת הצלבה, ואחר כך את צסק"א ואת ריאל שניצחה את ברצלונה ב-40 הפרש בחצי הגמר - זה לא יכול להיות יד המקרה".

פדרמן התייחס גם לניצחון השיטה, של בניית קבוצה בשפיות כלכלית, מבלי להיגרר להשתוללות של הקבוצות העשירות של אירופה. "הזכייה הזאת לימדה אותנו חד-משמעית שלא צריך להשתגע. אפשר לבנות משהו סביר ולהאמין שאפשר להגיע איתו לתוצאות סבירות, ומדי פעם לעשות דברים מדהימים כמו שעשינו השנה. כשאתה רואה את השחקנים של ריאל מדריד, שכל אחד מקבל מיליונים - אתה רואה שזה לא בהכרח נכון. זה לא עניין של שיטה חד-פעמית אלא של עיקרון שלנו".

- שחקנים ירצו מן הסתם שדרוגים, כמה אתם מתחייבים להתאמץ להשאיר אותם?

‎‏"אני לא חושב שזה העניין. מי שרוצה נשאר, מי שרוצה הולך. המועדון גדול יותר מכל שחקן כזה או אחר. יש לנו את הדרך שלנו ומי שרוצה להיות איתנו אז ברוך הבא, ואם לא אז אנחנו עושים את השינויים הנדרשים".

בענין דייויד בלאט, אמר פדרמן: "הוא רוצה להישאר, מכבי רוצה שהוא יישאר. ואם שני הצדדים רוצים אז אני מניח שיימצא פתרון".