אלון חסן בדיון בהארכת מעצרו: "מנסים להפליל אותי"

ביהמ"ש האריך ב-5 ימים את מעצרו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ■ חסן: "לפני שהתחיל הקרקס הזה ידעתי שרוצים להוציא אותי מהמשחק כיו"ר ועד העובדים - או להרוג אותי או לנסות להפליל אותי"

אלון חסן / צילום: אלון רון
אלון חסן / צילום: אלון רון

שופט בית משפט השלום בכפר-סבא האריך היום (ב') בחמישה ימים את מעצרו של אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, החשוד בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, שוחד ומירמה.

חסן דיבר בדיון, ביקש מהשופט לאפשר לו לחזור לעבודה בנמל ואף טען כי יש גורמים שמנסים להפליל אותו. "אני מבקש מכבוד השופט... שיתאפשר לי בבקשה להגיע ולעשות את העבודה שלי כיו"ר ועד עובדים", אמר חסן.

לדבריו, "אני מנהל מאבק, שבטח אדוני שמע עליו. אנחנו נאבקים בכלל על עבודה מאורגנת ועל הנמלים. אין קשר בין הפרשה שצפיתי אותה לפני שנולדה. אני מבקש מאדוני אם הוא יכול לדבר עם הנשיאה נילי ארד (נשיאת בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, שדנה בסכסוכי הנמל. ח"מ). אני ידעתי שינסו להפליל אותי".

חסן ציין כי "עוד לפני שנולדה הפרשה והקרקס הזה שנולד ידעתי, לפי תוכן הדיונים, שפתאום רוצים להוציא מהמשחק מי שמוגש נגדו כתב אישום, אז אמרתי לחברים שלי ולכבוד הנשיאה שהם מנסים להוציא אותי מהמשחק, כי אי-אפשר לעשות את זה בדרך לגיטימית. אני בוועד 15 שנה, ואני יו"ר ועד העובדים משנת 2002, ואין דרך אחרת להוציא אותי מהמשחק, או להרוג אותי או לנסות להפליל אותי. אני מבקש לאפשר לי להמשיך את העבודה שלי ורק את העבודה שלי".

נציג המשטרה שביקשה את הארכת מעצרו של חסן ל-9 ימים (וקיבלה, כאמור, חמישה בלבד) ציין בדיון "כי מדובר בחקירה סבוכה עם עשרות מעורבים, עם פעולות רבות לביצוע. היחידה איננה שוקדת על השמרים, זה ניכר, אני מניח שבית המשפט רואה זאת בתיק".

חקירת המשטרה ורשות המסים בפרשת השחיתות לכאורה בנמל אשדוד התפוצצה בשבוע שעבר ברעש גדול. לפי החשד, חסן ומקורביו, בידיעתו של מנכ"ל הנמן לשעבר, שוקי סגיס, יצרו מנגנון לקידום עניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטתו של חסן ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, בתמורה לקבלת שוחד וטובות הנאה שונות מאותן חברות.

חסן ומקורביו טוענים מנגד כי מעצריהם המתוקשרים נעשו ממניעים פוליטיים. פרקליטו של חסן, עו"ד בני כץ, טען כי "החקירה נגד חסן משמשת צעד פוליטי במאבק דמים, שכולו מושתת על כסף, על עוצמה, על כספים שאמורים להגיע מחברות זרות וישראליות, שצריכות לבצע פעילות תשתיות במיליארדים בנמל".

בשעות הקרובות ידון בית המשפט גם בהארכת מעצרם של שותפיו של חסן לכאורה למעשים הפליליים, יניב ואורי בלטר (האחרון הופיע בעבר כפרשן בתוכנית כלכלית), בעלי חברת דנה שירותי נמל.