עו"ד רונאל פישר שוחרר למעצר-בית; עדיין מאושפז בביה"ח

עו"ד פישר חשוד בתיווך לשוחד ושיבוש מהלכי חקירה ■ עורכת דינו: "אתמול פישר התעלף במהלך החקירה. הוא יצא מאיזון תרופתי לגמרי"

רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר
רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר

כ-10 ימים אחרי שנעצר על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש), שוחרר היום (ג') עו"ד רונאל פישר על-ידי בית משפט השלום בירושלים בתנאים מגבילים לביתו. השחרור נעשה בהסכמת מח"ש, לאחר שאתמול (ב') חש פישר ברע במהלך חקירתו ואושפז בבית-החולים.

"אתמול פישר התעלף במהלך החקירה. הוא יצא מאיזון תרופתי לגמרי. הוא עדיין מאושפז, ומעצר-הבית שלו יחל בבית-החולים", אמרה היום עו"ד רות דוד, שותפתו של פישר למשרד שגם מייצגת אותו.

נזכיר כי פישר חשוד בביצוע עבירות של תיווך בשוחד, בכך שביקש לכאורה מיושב-ראש ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, שוחד עבור רכזי מודיעין של המשטרה. פישר אף נתפס כשהוא מעביר תיק ובו 150 אלף דולר לחסן, לכאורה עבור גומרים במשטרה.

החקירה נגד פישר החלה לאחר שחסן עצמו, שאותו ייצג פישר בעבר, הביא את המידע המפליל לכאורה לידי המשטרה. פישר, מצדו, טוען כי הכספים שקיבל מחסן הם כספי שכר-טרחה שחסן נותר חייב לו.

פישר חשוד בנוסף במעורבות בפרשת הלבנת ההון לכאורה של חברת ב. יאיר הציבורית עבור ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל. פישר מייצג את החברה מזה שנים, והוא גם שותף עסקי של בעליה. כמו כן הוא חשוד בתיווך בשוחד בין עו"ד רועי בר, החשוד במתן שוחד ליזמי נדל"ן בראשון-לציון וברחובות לבין אנשי משטרה.

בדיון הארכת מעצרו הקודם ציינה השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' כי פישר חשוד במספר אירועים שכל אחד מהם עומד בפני עצמו. "לפחות לגבי חלק מהאירועים הוצג חומר הכולל חשדות מוצקים, שמאחוריהם עומדים אנשים קונקרטיים וגרסאות ברורות", אמר השופטת.