הערכות: התאוששות הדרגתית בהיקפי הפרסום השבוע

‎‎בכירים בענף המדיה והפרסום מעריכים כי אם לא יחול שינוי דרמטי במצב הלחימה הנוכחי, אחרי ט' באב יתחילו המפרסמים לחזור לאוויר‏

‎‎אם לא יחול שינוי דרמטי במהלך המבצע הצבאי, כבר מאמצע השבוע הקרוב יחלו המפרסמים בהדרגה לחזור למסך - כך מעריכים היום (א') בכירים בחברות המדיה, על סמך התנהלותם מול המפרסמים.

אמנם בשלב זה כולם רחוקים מלדבר על חזרה לשגרה, אך נראה כי לפחות חלק מהמפרסמים מתכוונים לאמץ פרסום של "שגרת מלחמה", שבה הם יופיעו על המסך עם קמפיינים שהטון שלהם, ולא בהכרח המסר, מותאם לתקופה.

כזכור, ימים ספורים אחרי תחילת מבצע "צוק איתן" ומרגע הכניסה הקרקעית לעזה, נרשמה ירידה דרמטית של כ-90% בהיקפי הפרסום בטלוויזיה.

לדברי רוני ארן, מנכ"ל חברת המדיה ‏TMF‏, "יש הערכות רצינית אצל חלק מהמפרסמים לעלייה בחזרה לאוויר אחרי ט' באב ביום שלישי הקרוב, בכפוף לכך שבימים אלה לא יתרחשו אירועים דרמטיים".

‏‏גם רן בר-און, מנכ"ל מדיה קום, סבור כי "לאור נסיגת צה"ל מהרצועה ואופטימיות זהירה בקרב המפרסמים, יש זחילה איטית חזרה של מפרסמים לאוויר, שתתגבר החל ממוצאי ט' באב - הכול כמובן בכפוף לאירועים שיתרחשו".

- ‎‎מה שנתקע בקנה יתפרץ?

‎‎בכיר אחר בתעשייה מסביר כי "ככל שמחלחלת ההבנה שלא תהיה סגירה הרמטית של המבצע - מעין תאריך יעד שממנו אפשר להגיד 'תם ונשלם', כך גם מחלחלת אצל המפרסמים ההבנה שבדרך מסוימת חייבים לחזור לאוויר - גם אם מדובר בקמפיינים שמותאמים לזמן ולמקום".

‏ואילו נבו כרמי, המשנה למנכ"ל יהושע‏TBWA ‎‏, הוא האופטימי מכולם: "אחרי יום שלישי", הוא אומר, "נתחיל לראות את הקמפיינים שהיו נצורים בקנה מתחילים לפרוץ החוצה. ביומיים הקרובים המפרסמים יראו מה קורה, וברגע שתיווצר תחושה משמעותית שהנה זה נגמר, כל מה שנתקע בקנה - יתפרץ.

"עם זאת, מדובר במצב מאד נזיל: מספיק שיעוף טיל למרכז שיערער את תחושת הביטחון של מקבלי ההחלטות העסקיות שיושבים במרכז, וזה עלול להשתנות. קשה לי לראות מצב שעפים טילים למרכז הארץ - גוש דן, חדרה, גדרה - והפרסום יחזור למסלולו. למגזר העסקי תהיה טולרנטיות למצב של 'טפטוף' בלחימה, לירי טילים מדי פעם בעוטף עזה, אבל שיגורים משמעותיים למרכז יחזירו את התעשייה לאחור". ‏‎‎‏