נפתח מחדש משפט אולמרט-טלנסקי: הקלטות זקן יוגשו עד מחר

בביהמ"ש המחוזי ‎‎בירושלים התחדש היום הדיון בתיק בו זוכה רה"מ לשעבר, לאחר שהעליון נענה לבקשת המדינה להציג ראיות חדשות שסיפקה שולה זקן ■ בין הראיות: הקלטות של אולמרט ועורכי דינו, נבות תל-צור, רועי בלכר ואלי זהר

אהוד אולמרט / צילום: מוטי קמחי
אהוד אולמרט / צילום: מוטי קמחי

בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש היום (ג') משפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת טלנסקי. זאת, לאחר שבית המשפט העליון נענה לבקשת המדינה והחזיר את התיק למחוזי, שכבר זיכה את אולמרט בפרשה, כדי שיגבה ראיות חדשות בו.

‏הראיות החדשות כוללות שיחות טלפון מוקלטות שביצעה ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, שאותם הביאה לפרקליטות במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמה במשפט הולילנד. בין היתר הקליטה זקן את אולמרט ואת עורכי דינו, נבות תל-צור, רועי בלכר ואלי זהר. בשיחה אחרת התייעצה זקן עם מתקשרת (מדיום).

כמו כן תעיד זקן במשפט טלנסקי מטעם התביעה, ויוצגו כראיה יומנים שניהלה בעת שהייתה מזכירתו של אולמרט. לטענת הפרקליטות, היומנים מוכיחים כי אולמרט לקח לכיסו הפרטי כספים שהעביר אליו איש העסקים האמריקאי מוריס טלנסקי, ולא עשה בהם רק שימוש למטרות פוליטיות.

בדיון היום, שהיה טכני בעיקרו ושאולמרט נעדר ממנו, הוחלט כי עד מחר (ד') בשעות הצהריים יוגשו התמלילים והקלטות, אך הן יישארו בשלב זה אסורים לפרסום.

עוד נקבע כי זקן תעיד במשפט החל מ-3 בנובמבר, ובהמשך היא תיחקר נגדית על-ידי פרקליטי אולמרט, שגם יעיד בעצמו.

במהלך הדיון טען סנגורו של אולמרט, עו"ד אייל רוזובסקי, כי רק אחת מהקלטות בתיק הועברה לידי ההגנה כחומר חקירה. התובע, עו"ד אורי קורב, הסביר לשופטים, יעקב צבן, משה סובל ורבקה פרידמן-פלדמן, כי הדבר נובע מטעמים של צנעת הפרט וביטחון המדינה.

‎‎שימוש בכספים לצרכים פרטיים

‏הראיות החדשות בתיק הגיעו מידי זקן במסגרת המגעים עמה במשפט הולילנד, שבו הורשע אולמרט בקבלת שוחד ונדון ל-6 שנות מאסר. לאחר שזקן שבה והציגה ראיות חיצוניות, חפציות, ובעיקר קלטות, שלא היו בידי המדינה ושלא יכלו להיות בידה קודם לכן - הגיעו הצדדים להסדר טיעון, שבמסגרתו נדונה זקן ל-11 חודשי מאסר בלבד בתיק הולילנד‏‎.‎‏

‏בין הראיות המדוברות שנמסרו למדינה יש שתי קלטות, שבהן נשמעים אולמרט וזקן משוחחים ביניהם בהקשר הרלוונטי לתיק טלנסקי. לטענת הפרקליטות, השיח הזה - יחד עם הרישומים ביומניה של זקן - מתירים באופן ברור את הספק שהטריד את בית המשפט המחוזי, ושעמד בשורש זיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי‏‎.‎‏

‏אולמרט זוכה בפרשת טלנסקי על-ידי בית המשפט המחוזי מהאישום כי בעת שכיהן כראש העיר ירושלים וכשר התמ"ת, הוא קיבל מטלנסקי מאות אלפי דולרים שלא דווחו כדין, חלקם בתוך מעטפות ובמזומן.

המדינה סבורה כי הראיות החדשות יסייעו לה לשכנע את שופטי המחוזי כי אולמרט השתמש בכספים לצרכים פרטיים, ולא רק לצרכים פוליטיים, ולפיכך יורשע בדין‎.‎‏ ‏‎‎‏