גרמניה: בימ"ש השעה את הפעילות של Uber

בית המשפט קבע כי Uber אינה חוקית מכיוון שהנהגים שלה אינם מחזיקים בהיתרים ובביטוח הדרושים ■ בהמבורג ובברלין החברה הצליחה לגרום לכמה בתי משפט להשעות את הצווים שניתנו לפני שנערכו דיונים משפטיים מלאים

האפליקציה של אובר / צילום: בלומברג
האפליקציה של אובר / צילום: בלומברג

בית משפט גרמני הורה לחברת Uber להשעות את שירותיה ברחבי המדינה. אין זו הפעם הראשונה שחברת Uber נתקלת באיסור בגרמניה, אך הפעם מדובר באיסור הראשון על פעילות בכל רחבי המדינה וההשלכות הרבה יותר רציניות - קנס של עד 250 אלף אירו על כל הפרה, בתוספת לעונש מאסר.

לעת עתה, חל איסור על החברה לפעול בכל רחבי גרמניה. אתמול (ג') נודע כי בית המשפט בפרנקפורט הטיל צו ראשוני נגד Uber בשבוע שעבר, לפני שהתנהל מלוא המשפט על חוקיות השירות.

כפי שדיווח העיתון Frankfurter Allgemeine Zeitung, בית המשפט קבע כי Uber אינה חוקית מכיוון שהנהגים שלה אינם מחזיקים בהיתרים ובביטוח הדרושים. לדברי Uber, היא תילחם בצו, ובינתיים לא תפסיק את פעילותה.

לחברה כבר היתה הצלחה מסוימת בנסיבות דומות בהמבורג ובברלין, שם גרמה לכמה בתי משפט להשעות את הצווים שניתנו לפני שנערכו דיונים משפטיים מלאים. החברה ניצחה, באופן מסוים, את המשפט בהמבורג בשבוע שעבר, לאחר שבית המשפט הפך את הצו מאחר שהוצא על ידי הרשות העירונית הלא נכונה, אך כמו כן נאמר בו כי הנהגים של Uber "ככל הנראה" פועלים באופן בלתי חוקי מאחר שאין להם רישיונות מתאימים.