תערוכת IFA: וואווי מכריזה על סמארטפון עם מסך 6 אינץ'

ה-Mate 7 מגיע עם מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל של סוני ■ חיישן טביעות אצבע שלטענת החברה מאפשר זיהוי מהיר במיוחד ■ תמיכה בשני כרטיסי סים, הראשון מסוג מיקרו סים והשני נאנו סים ■ המחיר: 500 אירו

הפאבלטים (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) עם מסכי הענק הם טרנד בולט בתערוכת האלקטרוניקה - IFA, שתיפתח מחר בברלין. חברת וואווי (Huawei) הכריזה על הפאבלט שלה - Ascend Mate 7 המגיע עם מסך בגודל ענק - 6 אינץ'. לטענת החברה הצרכנים רוצים סמארטפונים עם מסך ענק בשביל לקבל שטח גדול יותר על המכשיר שלהם וה-Mate 7 נותן פתרון טוב לכך.

ה-Mate 7 מגיע עם מסגרת דקיקה מסביב למסך, כמעט לא נראית, כאשר גב הפאבלט עשוי מחומרי מתכת ולא פלסטיק. המשקל של המכשיר עומד על 185 והעובי הוא 7.9 מ"מ. המצלמה בגב המכשיר מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל של סוני.

וואווי שילבה חיישן טביעות אצבע שלטענת החברה מאפשר זיהוי האצבע תוך שנייה בנגיעה אחת והוא המהיר בתעשייה. וואווי מציינת שבאפל משתמשים בטכנולוגיית סריקה בשני שלבים, בעוד שבסמסונג ו-LG מדובר על החלקת האצבע. עוד אומרים בוואווי, שמנגנון טביעת האצבע שלהם יזהה את האצבע, גם אם היא רטובה. המידע על טביעת האצבע נשמר באזור מאובטח על-גבי שבב הפאבלט.

החומרה של הפאבלט כוללת שני מעבדים מרובעי ליבות של וואווי במהירות 1.8 ו-1.3 ג'יגה הרץ. הסוללה המגיעה בפאבלט מגיעה בקיבולת עצומה של 4100 מיליאמפר, אשר לטענת החברה מספיקה ל-2 ימי שימוש בלי התפשרות בביצועים.

טכנולוגיית התקשורת לטווח קצר מסוג NFC משולבת כאן, כאשר בוואווי טוענים שלמרות שגב המכשיר עשוי ממתכת, הם הצליחו לגרום לטכנולוגיה לעבוד ללא הפרעות בתקשורת. כמובן שהמכשיר תומך בטכנולוגיית דור 4 כולל תמיכה בתקן החדש - LTE Cat 6. עוד יכולת נחמד היא תמיכה בשני כרטיסי סים, הראשון מסוג מיקרו סים והשני נאנו סים (היושב בצורה אופקית על חריץ המיקרו SD). מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4).

גרסה הכולל 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה תעלה 500 אירו, כאשר גרסה הכוללת 3 ג'יגה זיכרון ו-32 ג'יגה נפח אחסון תעלה 600 אירו. הפאבלט צפוי לצאת בעולם בחודש אוקטובר, עדיין לא פורסם מועד השקה בישראל.