תערוכת IFA: סמארטפון של סוני, אוזניות וצמיד בריאות

ה-Z3 של סוני מגיע עם מסך בגודל 5.2 אינץ' באיכות Full HD, המצלמה מגיעה עם חיישן עם 20.7 מגה פיקסל, ועם עמידות למים ■ ג'ברה השיקה אוזניות ספורט - Sport Pulse Wireless ■ גארמין הציגה את צמיד הבריאות VivoSmart

תערוכת IFA עדיין לא הסתיימה בגרמניה ובין ההכרזות הנוספות שראינו בסופשבוע זה, היה גם האקספריה Z3 של סוני, סמארטפון ממשיך דרכו של ה-Z2 שהושק בארץ רק לפני מספר חודשים בודדים. סמארטפון הדגל החדש מגיע עם מסך בגודל 5.2 אינץ' באיכות Full HD, סוללה שלטענת החברה מספקת עבודה למשך יומיים (קיבולת של 3100 מיליאמפר) באמצעות יישום המנטרל אפליקציות לא דרושות בזמן המתנה וכמובן שגם עמידות למים.

המצלמה מגיעה עם חיישן עם 20.7 מגה פיקסל. אחת היכולות המעניינות ביותר ב-Z3 היא ה-Remote Play, המאפשרת לבעלי פלייסטיישן 4 להתחבר עליה בחיבור WiFi בתוך הבית ולהמשיך את המשחק מהסמארטפון, כולל אפשרות להתחבר לאביזרי משחקים שהופכים את ה-Z3 למכונת משחקים. יכולת כזו הייתה קיימת עד היום רק באמצעות הקונסולה הניידת של סוני - ויטה.

מבחינת חומרה, ה-Z3 כולל תקשורת דור 4, כניסת נאנו סים (ולא מיקרו סים כמו בדגמים קודמים), מעבד ארבע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801 של חברת קוואלקום, 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 או 32 ג'יגה והרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה). מבחינת עיצוב, ה-Z3 הוא מכשיר דקיק עובי של 7.3 מ"מ וגם המשקל סביר - 152 גרם. כאמור, הסמארטפון עמיד למים עד לעומד של 1 מטר למשך חצי שעה. הסמארטפון צפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים מאוד.

אוזניות מאמן אישי

חובבי הריצה המקפידים להתאמן מספר פעמיים בשבוע, כנראה גם משתמשים בשעון דופק, הכולל רצועה אותה לצריך ללבוש מסביב לחזה. מדובר בתענוג לא ממש נוח, יצרניות האודיו רוצות לפתור את הסרבול הזה למשתמשים.

חברת האודיו ג'ברה הכריזה בתערוכה על ה-Sport Pulse Wireless המאפשרות למדוד את הדופק באמצעות התנוך של האוזן. לדברי החברה, מדובר במדידה מדוייקת מאוד וטובה יותר מזו שמתבצעת באמצעות הפתרונות הקיימים היום של רצועות מסביב לחזה. מלבד האזנה למוזיקה באוזניות בלוטות', שלט לשליטה בשירים ומיקרופון לניהול שיחות, ג'ברה מספקת אפליקציית ספורט המודדת את קצב הריצה ובונה תוכנית אימונים שתעזור להתאמן למירוץ 10 ק"מ או מרתון. המחיר באירופה בעת ההשקה בשבועות הקרובים יעמוד על 200 אירו. האוזניות צפויות להגיע גם לישראל.

צמיד בריאות של גארמין

חברת גארמין, המוכרת בעיקר מתחום מכשירי הניווט לרכב ושעוני הדופק, הציגה בתערוכה את הדור השני של צמיד הבריאות שלה VivoSmart. בעוד שהדור הקודם VivoFit שנמכר גם בארץ, הציע בעיקר מדידת צעדים, זמן שינה ומדידת דופק על-ידי חיבור לרצועת חזה מתאימה, הדגם החדש משוכלל יותר, וכולל צג אלגנטי המתעורר לחיים רק שמחליקים עליו את האצבע.

הצמיד חכם הרבה יותר ויודע לספק התראות וחיווי על שיחות, מסרונים ומיילים באמצעות תקשורת בלוטות' עם הסמארטפון. בניגוד לדגם הקודם שבו הסוללה החזיקה כשנה, כאן מדובר בזמן נמוך בהרבה - שבוע. הצמיד צפוי להגיע גם לישראל.