תערוכת IFA: רובוטים שואבי אבק חדשים יצאו לשוק

דייסון הכריזה על הרובוט הראשון שלה - 360 eye ■ סמסונג הציגה את ה-Powerbot VR9000 שלטענתה שואב בעוצמה הגבוהה פי 60 מרובוטים בטכנולוגיות אחרות ■ EcoVacs הציגה דגם חדש בסדרת WinBot המציע שטיפת חלונות אוטומטית

תערוכת האלקטרוניקה הגדולה באירופה - IFA, הביאה את יצרני רובוטי שואבי האבק והשטיפה להציג את המוצרים החדשים שלהם לשנה הקרובה. במהלך התערוכה הכריזה חברת שואבי האבק דייסון על הרובוט הראשון שלה - 360 eye. לחברת דייסון יש תוכניות להשקת רובוט כבר משנת 2004, אבל אלו נדחו שנים ארוכות, עד להכרזה הנוכחית משבוע שעבר שהתקיימה ביפן, אבל כללה גם פעילות ב-IFA.

דגם ה-eye 360 מציע שאיבת צייקלון שאמורה לספק פתרון מול רובוטים מתחרים שלא שואבים מספיק טוב את הלכלכוך בבית, כאשר גלגלי השטח של הרובוט, אמורים לעזור לו לעבור בקלות משטחים שונים. לרובוט יש מצלמה פנורומית ב-360 מעלות, שאמורה לעזור לו להתמצא בקלות בבית, כאשר הרובוט משתמש בחפצים שונים, כמו עציץ, בשביל לקבוע לו נקודות ציון דרך.

הרובוט של דייסון גם מנקה את הבית בצורה מסודרת בשיטת העבודה שלו והוא לא זז בכל פעם למקום אחר, ללא שום היגיון ברור. דייסון גם צרפה אפליקציה למכשירי אייפון, המאפשרת לתפעל את הרובוט ולקבוע לו תוכניות עבודה. ה-eye 360 יצא לשוק היפני באביב 2015 ורק לאחר מכן בשאר העולם.

הרובוט שלא נתקע

גם חברת סמסונג הציגה רובוט שואב אבק חדש - Powerbot VR9000 המשתמש בטכנולוגיית שאיבה חזקה מסוג ציקלון. לטענת סמסונג, הרובוט שלה שואב בעוצמה הגבוהה פי 60 מרובוטים בטכנולוגיות אחרות. מלבד זה, היא כוללת ב-VR9000 מברשות ניקוי גדולות יותר, המכסות שטח גדול יותר בזמן מהיר יותר.

הרובוט גם כולל טכנולוגיה בשם FullView Sensor היודעת להתמודד טוב יותר חפצים הנמצאים בסלון וחוסמים את הפעולות של הרובוט, כך שהרובוט ימנע מהתנגשות בהם. ה-VR9000 מגיע עם חיישנים שעוזרים לו להתמודד עם מצבים בהם היה נתקע בשולחן או כסא ולא ממשיך את העבודה שלו עד שהסוללה אוזלת.

שוטף החלונות

גם חברת הרובוטים EcoVacs הציגה דגם חדש בסדרת WinBot המציע שטיפת חלונות אוטומטית. הגרסה החדשה שייכת לסדרה 9 היודעת לעבוד על חלונות זכוכית שיש בהם רווחים בין חלון לחלון, מבלי שהרובוט יתקע. לטענת החברה, החיישנים של הרובוט יודעים לזהות חפצים שיכולים להפריע לו כאשר הוא מנקה חלון (למשל, אבנים שנדבקו לחלון) וגם שני מצבי עבודה: מהיר ונקיון יסודי.

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה