חנה גרטלר תעיד בסכסוך המיליונים בין בעלי המניות בווייטווטר

אדווין (בני) טיש, המשקיע השני בגודלו בווייטווטר, טען כי עדותה של גרטלר, בעלת המניות העיקרית, נחוצה לצורך בירור התביעה שהגיש נגד אורי יוגב

חנה גרטלר/   צלם: איל יצהר
חנה גרטלר/ צלם: איל יצהר

אשת העסקים חנה גרטלר תעיד בסכסוך המיליונים בין בעלי המניות בקבוצת טכנולוגיות המים ווייטווטר שקרסה בנובמבר 2013 - כך החליטה היום (ד') שופטת המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן.

בכך נענתה רונן לבקשתו של איש העסקים הקנדי אדווין (בני) טיש, המשקיע השני בגודלו בווייטווטר, שטען כי עדותה של גרטלר, בעלת המניות העיקרית (49%), נחוצה לצורך בירור התביעה בסך 15 מיליון שקל שהוא הגיש נגד אורי יוגב, יו"ר ומייסד ווייטווטר וכיום מנהל רשות החברות הממשלתיות, ונגד החברה.

ווייטווטר, שעסקה בפתרונות טכנולוגיים ובאספקת מערכות מתקדמות לטיפול במים שעברו זיהום, קרסה ב-2013 והותירה אחריה חובות של כ־19 מיליון שקל. לאחר הקריסה הגיש טיש תביעה בסך כ-15 מיליון שקל נגד יוגב, שבמסגרתה טען כי "יוגב שידל אותי להשקיע 3.9 מיליון דולר בחברת ווייטווטר באמצעות שורה של מעשי תרמית, מצגי-שווא והפרות של מערכת הסכמית ברורה ומפורשת, עד שנותרתי כשידיי על ראשי וכשזכויותיי רמוסות".

לטענת טיש, בדרכים שונות "'שרף' יוגב מאז כניסתו לחברה למעלה מ-50 מיליון שקל, ללא כל בסיס ותוך שהוא מדרדר את החברה לעברי פי פחת".

לדברי טיש, החל משנת 2008 יוגב שיכנע אותו להשקיע בחברה סכומי-עתק, תוך שהתחייב כלפיו כי היא עתידה להגיע למחזור שנתי של 100 מיליון דולר עד לשנת 2013 ולהפוך להיות "הצ'ק פוינט של המים", אך "בדיעבד כל שנותר מהבטחות אלה הוא לקיחת צ'ק מטיש".

שלב ההוכחות במשפט צפוי להתחיל בחודש הבא, ולקראתו פנה טיש לבית המשפט באמצעות עו"ד זוהר לנדה וביקש לזמן לעדות את גרטלר, שהיא, לדבריו, "עדה שאינה בשליטת התובע".

"עדותה של גרטלר רלבנטית לבירור האמת במסגרת התביעה, וזאת בין היתר לאור העובדה שהיא בעלת המניות המרכזית והגדולה בחברה", כתב טיש.

לדבריו, "בזמנים הרלוונטים לתביעה פרש טיש בפני גרטלר את טענותיו ביחס להתנהלותו של יוגב, ביחס למצבה הכספי המדרדר של החברה, ביחס לניהול הקטסטרופלי שלה, ביחס למצגי-השווא בכל הנוגע לחברת ווייטווטר ועוד".

כמו כן, כתב טיש, "גרטלר רלוונטית, שכן היא נטלה חלק פעיל ביחס למחלוקות שהתגלעו בין התובע לנתבעים".

כאמור, היום נעתר בית המשפט לבקשה.

באמצעות עורכי הדין זוהר לנדה, שי שרביט ואיתי ויגודה ממשרד ברנע ושות', טוען טיש כי בשנת 2009 הוא החליט לבחון מספר אפשרויות השקעה בישראל ונפגש עם יוגב. לטענת טיש, "במהלך אותה שנה, לאחר דין ודברים ולאחר שורה של הבטחות ומצגים מצדו של יוגב, ולאור התחייבויותיו לפיהם הוא מחויב במאת האחוזים לחברה, השקיע מר טיש בשלב ראשון 3.2 מיליון דולר".

לטענתו, בהמשך התברר לו כי יוגב הציג לו מצגים התחייבויות ותחזיות חסרי כיסוי, ובהם "תחזיות פיננסיות שהתגלו כמגמתיות, מנופחות ומעוותות, ש'נחתכו' באופן חד ושרירותי זמן קצר לאחר שהתובע שודל להשקיע מיליוני דולרים - והכול בדרך עקלקלה ובמירמה".

יוגב והחברה מכחישים את הטענות וטוענים כי תביעתו של טיש היא תביעת המשך קנטרנית וחולייה נוספת במסע לחצים והשמצות חסרות בסיס של שותף זוטר בווייטווטר.