נחשף ב"גלובס": אזורים ודימרי זכו במכרז הגדול בב"ש

יקימו שכונת מגורים בת 2000 יחידות דיור על חורבות וסרמיל ■ עבור הקרקע שעליה יקימו החברות 19 מגדלי מגורים, ישלמו דימרי ואזורים 180 מיליון שקל, ועוד 205 מיליון שקל בגין הוצאות פיתוח

יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום
יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום

חברות הנדל"ן אזורים וי.ח דמרי מדווחות היום כי הן הזוכות במכרז שפירסמה עיריית באר שבע להקמת שכונת מגורים בת 2000 יחידות דיור ב-19 מגדלים, על חורבות אצטדיון וסרמיל המיתולוגי. עבור הקרקע ישלמו החברות 180 מיליון שקל, ועוד סך של 205 מיליון שקל בגי הוצאות פיתוח.

המכרז פורסם ביוני 2013, ומהווה את אחד ממכרזי הקרקע הגדולים ביותר שפורסמו בישראל בשנים האחרונות. האיצטדיון צפוי להיהרס על ידי העירייה, בסמוך לרחובות יהודה הלוי, דרך שמשון ומבצע יואב, בלב העיר.

תכנית בניין העיר כוללת זכויות בנייה ל-2,000 יחידות דיור, שיתפרסו על פני 19 מגדלים בני 18-22 קומות. לדברי היזמים, בפרויקט לא יהיו דירות קטנות, אלא דירות יוקרה בנות 4-5 חדרים ודירות מיוחדות. מלבד בנייני המגורים צפויים להיבנות בשכונה 3000 מ"ר שטחי מסחר, 12 אלף מ"ר שטחי משרדים, 80 חדרי מלון, פארק, שני בתי ספר יסודיים וגני ילדים.

מדובר בהיקף דירות משמעותי, שצפוי להתפרש על פני שנים רבות, ועל כן חברות רבות שהתעניינו במכרז נמנעו בסוף מלגשת אליו. רק לשם השוואה, בשנים 2012-2013 נמכרו בבאר שבע כ-850 דירות חדשות בשנה. עבור כ-600 יחידות דיור מתוך ה-2,000 יכולות החברות לקבל היתר בנייה כבר עכשיו.

"אזורים וי.ח דמרי מאמינות, כי יש לקדם בנייה בפריפריה", אומר דרור נגל, מנכ"ל אזורים. "אין ספק, כי בירת הנגב עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש, ותעיד על כך תנופת הנדל"ן בעיר בשנים האחרונות. באר שבע מהווה אלטרנטיבת מגורים אמיתית וראויה בישראל, הן לזוגות צעירים, הן למשפרי דיור והן למשקיעים, ובכוונתנו להביא לתושבים אפשרויות חדשות באזור, תוך התחשבות מדוקדקת בצורכי הלקוח".

קארן אבנם, מנהלת חטיבת הלקוחות של אזורים: "מתחם 'קריית גנים' הוא פרויקט מגורים גדול ויוקרתי שתוכנן בפקידה, אשר יאפשר למשפחות צעירות וותיקות כאחד ליהנות משירותים קהילתיים, חינוכיים ותרבותיים איכותיים ובקרבת הבית. מיקום השכונה - בלב ליבה של העיר, ימשיך את מגמת הצמיחה של באר שבע מהעשור האחרון, ויעודד גם את שיקומן של השכונות הוותיקות באזור".

עמוס דבוש, מנהל השיווק של י.ח דמרי, מוסיף: "אין עוררין כי התכנית להעברת בסיסי צה"ל לנגב תוביל לצמיחה ניכרת של אזור הדרום, תפתח את באר שבע, ותשפיע על מדינת ישראל כולה. אזורים וי.ח דמרי ניגשו למכרז להקמת השכונה החדשה, מתוך ראיית הפוטנציאל האדיר הקיים בעיר בפרט, ובאזור הדרום בכלל".