האם כדאי לחשוף היום כמה כסף אתם מחזיקים בחו"ל?

כיצד להתמודד עם המהלכים האחרונים של רשות המסים שמאיימים על מאות אלפי ישראלים? ובאילו מצבים כדאי ללכת על תוכנית "גילוי מרצון" החדשה?

לחשוף או להסתיר? כיצד להתמודד עם המהלכים האחרונים של רשות המסים שמאיימים על מאות אלפי ישראלים? ובאילו מצבים כדאי ללכת על תוכנית "גילוי מרצון" החדשה שמוצעת? כל התשובות בתוכנית המיסוי של גלובס TV.

נציין כי בתחילת ספטמבר השנה הוגבר המאבק בהון השחור במטרה לחשוף את ההון הלא מדווח בישראל ובחו"ל של ישראלים, ורשות המסים פרסמה נוהל "גילוי מרצון" חדש, המחליף את הנוהל הקיים.

מטרתו של הנוהל החדש (בדומה לישן) היא לעודד ישראלים שעברו על החוק ולא דיווחו כנדרש על הכנסותיהם והונם לבצע הליך של "גילוי מרצון", לשלם את המסים כדין ובכך להימנע מהליכים פליליים.

במסגרת הוראות הנוהל החדש הוכללו גם מספר הוראות שעה שנועדו לעודד ולהקל כניסה לתהליך, ובהן אפשרות להגשת בקשה אנונימית וכן הגשת בקשה במסלול מקוצר החוסך ביורוקרטיה וטפסים, במקרים בהם ההון שלא דווח אינו עולה על 2 מיליון שקל, וההכנסה החייבת הנובעת ממנו אינה עולה על חצי מיליון שקל.

על-פי הוראות הנוהל החדש, נישום יוכל לגלות את נכסיו ולהצהיר על הכנסותיו שלא דווחו, לשלם את המס הנגזר מהן, וזאת אם יעמוד בתנאים המפורטים בנוהל ביניהם. בין יתר התנאים, הדרישה לכך שהפנייה נעשתה בכנות ובתום-לב, וכן כי במועד הפנייה לא נערכת בדיקה או חקירה ברשות המסים בעניינו של הפונה.