קבוצת סמל"ת תרכוש עצמאית את המדיה שלה

קבוצת הרכב הבהירה למשרדי הפרסום שלה, דרורי-שלומי ו-LEAD, כי אסור להם לקבל עמלות כלשהן מאמצעי המדיה, וכי הכספים יקוזזו מהם במקרה של הפרה

כשנה לאחר שחברת סמל"ת השלימה את רכישת יפנאוטו, היא יצאת במהלך משולב בתחום המדיה: ל"גלובס" נודע כי בחברה הוחלט לעבור לרכישת מדיה באופן עצמאי ולא לאפשר לחברות המדיה של משרדי הפרסום לערוך עבורה רכש או תכנון.

משרדי הפרסום של החברה הוחתמו על מסמכים שבהם הם מתחייבים שלא לקבל עמלות מסוג כלשהו מהמדיות השונות עבור היקפי הפרסום של סמל"ת, ואילו לאמצעי המדיה הועברו מכתבים המבשרים על השינוי הצפוי.

במכתבים מבהירה סמל"ת כי "היא תהיה זכאית לקבל תשלום/החזר/קיזוז בגובה עמלות היתר הנהוגות בתחום בגין רכישת המדיה/נפח מדיה/פרסום".

נראה כי החברה איננה סומכת על אמצעי המדיה השונים שיכבדו בקשה זאת ומתרה: "כל הנחה או עמלת יתר אשר תינתן על-ידכם לצד כלשהו שאינו מקבוצת סמל"ת, בין אם בתשלום או החזר או קיזוז עבור המדיה או נפח המדיה שנרכשה ישירות על-ידי קבוצת סמל"ת, תקוזז מהתשלומים שיגיעו לכם מקבוצת סמל"ת בגין רכישת המדיה".

יצוין כי בטלוויזיה מפרסמת הקבוצה אצל זכיינית ערות 2 רשת בלבד, ובנוסף מופנה חלק לא מבוטל מתקציב הפרסום שלה לעיתונות.

בנוסף צורפו מכתבים שעליהם חתומים המשרדים דרורי-שלומי ו-LEAD, המטפלים בתקציבי הפרסום של מותגי הרכב המשווקים על-ידי סמל"ת, המודיעים לאמצעי המדיה כי כל עמלה על רכישת מדיה או נפח תועבר מעתה לסמל"ת ולא להם.

עד לפני שנה נחשבה סמל"ת למפרסם קטן יחסית. החברה, שמשווקת בין היתר את מותגי אלפא רומיאו ופיאט, מפרסמת את מותגיה באמצעות משרד הפרסום דרורי-שלומי, שזכה בתקציב ב-2007. דרורי-שלומי רוכש את המדיה שלו באמצעות חברת המדיה TMF, והיא זאת שרכשה בשנים האחרונות את המדיה של פיאט ואלפא רומיאו.

לפני כשנה רכשה סמל"ת את יפנאוטו וקיבלה את הזיכיון לשיווק סובארו. השלמת הרכישה הגדילה באופן משמעותי גם את היקפי הפרסום של הקבוצה. תקציב הפרסום של סובארו מנוהל במשרד הפרסום LEAD מקבוצת אדלר-חומסקי, ורכש המדיה התבצע בשנים האחרונות באמצעות חברת המדיה מדיה קום.