מחפשים מודל דיגיטלי המנצח: רויטרס משיקה את Reuters.TV

המיזם יכלול תוכן וידיאו בהתאמה אישית ויוצע בתשלום בפלטפורמות דיגיטליות

רויטרס ניו יורק/ צילום: רויטרס
רויטרס ניו יורק/ צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות רויטרס עובדת על מיזם חדש שישלב תוכן אקטואלי וחדשנות דיגיטלית. בתחילת השנה הבאה מתכננת הסוכנות להשיק את Reuters.TV - שירות חדשות בפלטפורמות דיגיטליות אשר יאפשר לגולשים לקבל תוכן וידיאו בהתאמה אישית על גבי הסלולר או הטאבלט.

בשלב הראשון יושק השירות בתשלום, אשר טרם נקבע היקפו, והוא יהיה זמין רק באייפון ובאייפד.

המטרה של הפרויקט היא לא לשדר את התכנים של רויטרס באופן מלא, אלא לייצר סגמנטים שונים של תכנים אשר יעברו התאמה אישית לפי העדפות כל משתמש. בכוונת הסוכנות לשדר גם בשידור חי 5 אירועים במקביל, לבחירתו של הגולש.

מבחינה פרסומית קהל היעד הוא בין גילאי 27 ל-47, אשר רובם הפסיקו כבר לצפות בטלוויזיה ליניארית. בשלב הראשון לא אמורות להיות פרסומות רבות, אלא פרסומת בודדת שתשודר בין סיפורי הווידיאו השונים.

גישה שונה משאר השחקנים

המיזם החדש בא בעקבות ניסיונות שונים בדיגיטל של גופי מדיה אחרים כמו CNN ואל-ג'זירה. CNN השיקה מוקדם יותר השנה את CNNx - פיצ'ר המאפשר לגולשים לבחור כיצד הם צורכים את התוכן ואילו סגמנטים מעניינים אותם יותר.

אל-ג'זירה השיקה בחודש שעבר את אפליקציה בשם AJ שכוללת תגיות של נושאים אקטואליים כמו דאע"ש או אבולה. כל תגית כוללת כתבות, סרטונים ומידע על הנושאים, ויש גם אלמנטים אינטראקטיביים כמו חידונים, סקרים וכדומה.

יש לציין כי הגישה של רויטרס לפיצוח האתגר הדיגיטלי שונה משאר השחקנים, מכיוון שהיא אינה נשענת על ערוץ טלוויזיה קיים, והיא אינה מחויבת ללוח שידורים קבוע.

להערכות החברה, קיים מודל עסקי מספק כדי להתחיל את המיזם, וישנם צרכנים רבים שיהיו מוכנים לשלם עבור תוכן איכותי ממקור מהימן.