עקב המעבר לפוקס: תקציב מנגו צפוי לחזור לגיתם

תקציב הפרסום של מנגו מנוהל בשנים האחרונות בקבוצת מקאן ■ גיתם מטפל כיום בתקציבי פוקס, בהם רשת פוקס, פוקס הום, ללין ואמריקן איגל

משרד הפרסום גיתם סוגר מעגל: 7 שנים לאחר הפרידה מתקציב הפרסום של מותג האופנה מנגו (MANGO), צפוי התקציב לחזור למשרד כבר בינואר, אז יעבור שיווק המותג בישראל לקבוצת פוקס.

משרד הטיפול גיתם קיבל את התקציב לידיו בשנת 2006 - שנה אחרי שאת הזיכיון לשיווק המותג בישראל קיבלה חברת אלסינט. המשרד טיפל בתקציב במשך יותר משנה, אבל בהמשך הוחלט להעבירו למקאן בוטיק - יחידת הפרסום לתקציבים קטנים של קבוצת מקאן-אריקסון.

לפני מספר שבועות החליטה חברת פונטו העולמית, בעלת המותג מנגו, להעביר את שיווק המותג מקבוצת אלביט הדמיה לידי קבוצת פוקס. תקציבי הפרסום של קבוצת פוקס מנוהלים מאז 2012 במשרד הפרסום גיתם BBDO, שהלך והגדיל בהדרגה את חלקו בתקציבי הקבוצה.

בשלב ראשון המשרד קיבל לידיו את תקציבי המותגים פוקס וללין, שטופלו במשך 15 שנה במשרד הפרסום זרמון-גולדמן. על הוצאת התקציבים מהמשרד הוחלט כאשר זרמון-גולדמן היה במשבר קשה, שהוביל בסופו של דבר לפירוק השותפות בין אילון זרמון והדר גולדמן. בהמשך קיבל לידיו גיתם תקציבים נוספים של הקבוצה, בהם אמריקן איגל ופוקס הום.

תקציב מנגו מנוהל בשנים האחרונות בקבוצת מקאן-אריקסון. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של המותג מנגו עמד ב-2013 על כ-2.6 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-800 אלף דולר במחירים ריאליים. ב-2014 פרסמה הרשת בהיקף דומה.

בעת ניהול התקציב בגיתם, התמקד עיקר הפרסום של החברה באדפטציות שנעשו לקמפיינים שהגיעו מחו"ל. באותה תקופה היווה הפרסום בעיתונות אופנה בעולם עוגן משמעותי בפרסומי הרשת העולמית, שכמעט שלא עשתה פרסום בטלוויזיה. בישראל כבר הייתה הטלוויזיה המסחרית מבוססת היטב, ובאלביט קיבלו אישור מיוחד לייצר קמפיינים מקומיים. כמו כן, קיבלו בארץ אישר חריג לייצר עמודי פייסבוק ואינסטגרם מקומיים.

במנגו בחרו שלא להגיב לידיעה.