הפרקליטות: להעמיד את זועבי לדין בגין איומים והעלבת עובד ציבור

זאת עקב התבטאויותיה נגד שוטרים בבימ"ש השלום בנצרת - כך דווח בחדשות 10 ■ מי שיחליט בסופו של דבר אם להעמיד את זועבי לדין הוא היועמ"ש

פרקליטות המדינה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בגין איומים והעלבת עובד ציבור, בעקבות התבטאויות שהשמיעה נגד שוטרים בבית משפט השלום בנצרת - כך דווח הערב (ג') בחדשות ערוץ 10.

המלצת הפרקליטות תועבר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והוא זה שיחליט סופית אם זועבי תועמד לדין.

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון המליצה משטרת ישראל להעמיד לדין את ח"כ זועבי בגין עבירות של הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור. החקירה של חברת הכנסת החלה במהלך חודש יולי השנה.

לטענת המשטרה, בעת שנכחו במקום אנשים רבים, זועבי הטיחה בשוטרים בבית משפט השלום בנצרת אמירות קשות ופוגעניות על רקע היותם ערבים המשרתים במשטרת ישראל. זועבי פנתה אליהם בקריאות גנאי כמו: "אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב" ו"צריך לירוק להם בפרצוף".

לאחר האירוע אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לחקור את חברת הכנסת. חקירה נפתחה נגדה ביחידת להב 433 במשטרה. כמו כן, נגבו עדויות ממעורבים אחרים בפרשה. כעת, כאמור, לאחר שממצאי החקירה הועברו לפרקליטות, היא ממליצה להעמיד את זועבי לדין.

בתוך כך, מוקדם יותר החודש עתרה זועבי לבג"ץ נגד הרחקתה מהכנסת. בעתירה ביקשה זועבי לבטל את החלטת ועדת האתיקה של הכנסת, לפיה היא תורחק מהמשכן לתקופה של חצי שנה. בנימוקים לבקשה טענה זועבי כי מעולם לא הוטל עונש כה חמור על חבר כנסת בעקבות התבטאויות פוליטיות שלו.

כזכור, על זועבי הוטל עונש הרחקה מהכנסת לאחר שאמרה כי רוצחי שלושת הנערים הישראלים שנחטפו אינם טרוריסטים.