סערה בענף הפרסום: עימות בין מוריס לוי למרטין סורל

סורל, מנכ"ל WPP: "רכישת Sapient ע"י פובליסיס נראית כמו התנהגות של אהוב שנזרק" ■ לוי, מנכ"ל פובליסיס: "לא ידעתי שסורל מבין באהבה"

מרטין סורל / צילום: רויטרס
מרטין סורל / צילום: רויטרס

קבוצת הפרסום פובליסיס השלימה אתמול (ב') את רכישת החברה האמריקאית Sapient תמורת 3.7 מיליארד דולר. פובליסיס שילמה פרמיה של 40% על השווי הנוכחי של החברה האמריקאית, ובשיחת ועידה עם משקיעים אמר נשיא פובליסיס, מוריס לוי, כי רכישת חברת הייעוץ והפרסום הדיגיטלי תאפשר לקבוצת הפרסום להציע מגוון פתרונות רחב יותר ללקוחותיה.

"חברות ייעוץ נכנסות יותר ויותר לתחומים של שיווק ופרסום, והן לעיתים מתחרות של סוכנויות פרסום מסורתיות. במקרים אחרים אנחנו משתפים פעולה בטיפול בתקציבים של לקוחות. הקווים מטושטשים עוד יותר בתחום המדיה ופרסום בדיגיטל, כשחברות ענק כמו פייסבוק וגוגל מוכרות מדיה פרסומית לפובליסיס, אך באותו זמן הן גם מתחרות בחברות הפרסום ומציעות אפיקי פרסום אלטרנטיביים למפרסמים".

לוי הוסיף כי "העולם החדש הרבה יותר מורכב מהעולם הישן, ואנחנו צריכים להיות מוכנים לקראתו. אנחנו מאמינים שהרכישה הזאת תסייע לנו לנוע קדימה במהירות גדולה יותר".

בתגובה לעסקה אמר אתמול מנכ"ל קבוצת הפרסום WPP, מרטין סורל, כי הרכישה נראית כמו "התנהגות של אהוב שנזרק". סורל התכוון לכך שמדובר בעסקה שנולדה לאחר שניסיונות המיזוג של פובליסיס ואומניקום נכשלו.

לוי הגיב לדברים ואמר: "לא ידעתי שסורל מבין באהבה. אני לא חושב שזה תחום ההתמחות שלו. הוא מבין הרבה יותר בשנאה ובוז. עניינים של אהבה - עדיף שישאיר לצרפתים".