המחשב נרכש מקולקל, KSP ו-DELL טרטרו את הלקוחה

לקוחה רכשה ברשת KSP מחשב נייד של DELL וגילתה למחרת שהוא מקולקל, אבל גם KSP וגם DELL סירבו לקחת על כך אחריות - עד להתערבות "גלובס"

מרגיז לרכוש מוצר חדש ולגלות כי הוא מקולקל. מרגיז אף יותר לגלות שאין מי שייקח אחריות וליפול בין הכיסאות, כלומר, בין היצרן לבין החנות.

כך קרה ל-ד', סטודנטית צעירה שרכשה לפני חודשיים ברשת KSP מחשב נייד של DELL וגילתה שהוא מקולקל. עבור המחשב היא שילמה כמעט 4,000 שקל - ולא נהנתה ממנו אף לא יום אחד.

כבר למחרת, עת ניסתה להפעיל את המחשב בביתה, הוא לא נדלק. הנחייה טלפונית מנציגי השירות של DELL לא הועילה, ולמחרת היום הגיעו נציגי החברה לאסוף את המחשב למעבדה.

רק 10 ימים לאחר מכן חזר המחשב ללקוחה, אלא שאחרי יומיים הוא קרס ולא נדלק מחדש. אז פנתה לסניף KSP שבו רכשה את המחשב, שם הנחו אותה לאתחל אותו מחדש. הפעולה הועילה ל-3 ימים, אז שוב המחשב קרס.

הריטואל הזה חזר על עצמו שוב ושוב, והתקלות הלכו והתרבו - פעם המחשב קרס, בתקלה אחרת המסך החשיך מעת לעת. ד' המיואשת פנתה ל-KSP וביקשה לקבל מחשב חדש או זיכוי - אך בקשתה זו נדחתה.

"הבעיה הייתה ששתי החברות, KSP ו-DELL, השליכו אחריות מאחת לשנייה והשאירו אותי בלי כל מענה", אומרת ד'. "KSP טענה כי מרגע שהמחשב נמסר לי אין לה אחריות לגביו; ומנגד DELL טענה כי החומרה שלו תקינה, ומכאן שהבעיה היא במערכת ההפעלה - שעליה, לטענתה, אין אחריות".

לדבריה, "נקלענו למצב אבסורדי: לאחר ששילמנו כמעט 4,000 שקל עבור מחשב חדש ממותג מוכר, הוא מעולם לא עבד יותר מ-7 ימים ברציפות. נמסר לי מחשב שמהרגע הראשון לא היה תקין, ואף אחד לא מוכן לקחת על כך אחריות".

לאחר התערבות "גלובס" ופנייה ליצרנית המחשבים ולרשת שבה נרכש המחשב, הגיעה הישועה - והלקוחה קיבלה החזר כספי מלא, תוך הדגשה כי הפעולה נעשית "מלפנים משורת הדין". יצוין כי לשם כך נדרשה התערבות נוספת של "גלובס", משום שקבלת ההחזר התעכבה מספר שבועות.

תגובת DELL: "אנו ב-Dell ישראל עושים כמיטב יכולתנו כדי להבטיח את שביעו- רצונם של לקוחותינו. בבדיקות המעבדה נמצא פעם אחר פעם כי המחשב תקין מבחינת החומרה, והוא סובל מבעיות תוכנה. למרות זאת, מערך התמיכה של Dell עמד לשירותה של הלקוחה פעם אחר פעם וסיפק לה תמיכה (בהתקנת דרייברים או בהתאמות תוכנה אחרות). לאחר שניסיונותינו להגיע להסכמה עם הלקוחה נכשלו, אושר ללקוחה בצעד חריג ולפנים משורת הדין ביטול העסקה".

תגובת KSP: "בניסיון לעזור ללקוחה מול היבואן ומול DELL, התקבל אישור מטעמם להחזרת המחשב והחזר כספי מלא עבורו".