אלה 3 הזוכים במכרזים ל-1,499 דירות בקרית גת

הזוכים - גינדי החזקות, י.ח דמרי ואלברטו גבסו - ישלמו למדינה 80.3 מיליון שקל על הקרקע

שכונה בקריית גת / צילום: איל יצהר
שכונה בקריית גת / צילום: איל יצהר

רק אתמול נסגר מכרז ל-1,499 יחידות דיור בקרית גת והיום (ג') פרסמה רשות מקרקעי ישראל את שמות הזוכים. מדובר בחמישה מגרשים שיצאו למכרז כאשר בשלושה מהם זכתה חברת גינדי החזקות שתוכל לבנות 895 יחידות דיור סך הכל, במגרש נוסף שכתה חברת י.ח דמרי שתוכל לבנות 238 יחידות דיור ובמגרש החמישי זכתה חברת אלברטו גבסו ובניו שתוכל לבנות 366 יחידות דיור.

לכל המגרשים הוגשו 12 הצעות סך הכל, וכל ההצעות הזוכות גבוהות בשיעור משמעותי ממחיר המינימום של רמ"י.

נציין שלמרות שהיו פרסומים שונים של קבוצות רכישה לפני המכרז בניסיון לגבש קבוצות למכרז, בסופו של דבר אף קבוצה לא ניגשה בפועל למכרז.

ממוצע ההצעות הזוכות במכרז, כולל עלויות הפיתוח, עמד על כ-158 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. מכרז זה הוא חלק מהשכונה החדשה של קריית גת, כרמי גת, שעתידה לכלול בסופו של דבר כ-7,500 יחידות דיור. השכונה מקודמת במסגרת תוכנית הסכמי הגג במסגרתה התחייבה המדינה למימון ובניית תשתיות ופיתוח לצד התחייבות הרשות המקומית להוצאת היתרי בנייה בקצב מהיר.

תוכנית הסכמי הגג היא אחת התוכניות שקודמו על ידי קבינט הדיור כדי להביא לפתרון חסמים ולהגדלת היצע הדירות. מלבד קרית גת, בה נעשו עד היום מירב השיווקים במסגרת הסכם הגג, נחתמו הסכמים דומים גם עם קרית ביאליק, ראש העין ומודיעין מכבים רעות.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר היום לאחר סגירת המכרזים ופרסום התוצאות כי "תוצאות המכרז המתפרסמות היום, הינן המשך להצלחת השיווק הראשון ב'כרמי גת' שכלל שיווק קרקע לבניית כ-700 יחידות. למעשה הקרקע לכשליש מיחידות הדיור במתחם כבר שווקה בהצלחה". נזכיר שבמכרז הראשון שכלל שני מתחמים זכו חברת דונה וקבוצת רכישה.

מנהל רמ"י בנצי ליברמן אמר: "היזמים בשוק הנדל"ן הביעו אמון בשיטת שיווק הסכמי הגג שמבטיחה את התגייסות משרדי הממשלה להקמת הפרויקט עוד לפני שהוא נמכר לציבור הרחב. הסכמי הגג הינה השיטה המרכזית להגברת ההיצע ולהפחתת מחירי הדיור".

גם בגינדי החזקות, שזה הפרויקט הראשון שתבנה החברה מחוץ לאזורי הביקוש המובהקים, התייחסו היום לזכייתם במכרז.

"זו הזדמנות גדולה, ואנחנו מאוד מאמינים בקרית גת", אמר היום שלומי אברהם מנהל עסקים ראשי בחברת גינדי החזקות. "זו שכונה ענקית, כמעט עיר, עם נגישות טובה למרכז וזו הסיבה שהלכנו לשם. אנחנו מאמינים במהלך של הסכמי הגג שקידמה ומקדמת המדינה וכבר אפשר לראות עבודה בשטח והדברים נעשים. זו גם הזדמנות לדירות במחירים שפויים. אנחנו מתכננים לבנות הרבה דירות קטנות, של 3 חדרים שיישווקו בכ-700 אלף שקל. זכינו ב-895 יחידות דיור שיוכלו להפוך גם לקרוב ל-1,200 אם יאשרו לנו הקלת שבס".

לשאלה האם בכוונת החברה לצאת במבצעי מכירות גדולים כמו שעשו בפרויקטים קודמים ענה אברהם: "נעשה את כל מה שאנחנו יודעים לעשות".