אסוס משיקה סדרת סמארטפונים בישראל ב-700-1,350 ש'

הדגם המוביל של החברה יהיה Zenfone 5 עם מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים ■ מכירה מוקדמת לסמאטרפונים תחל היום ברשת באג

אסוס ישראל הודיעה היום (ג') על השקת סדרת הסמארטפונים שלה - Zenfone. הבשורה לצרכן הישראלי הם מחירים נמוכים מאוד, המתחילים ב-700 שקל לדגם הבסיסי ומגיעים עד 1,300 שקל למכשיר הכי יקר.

הדגם המוביל של החברה יהיה Zenfone 5 המגיע בשתי גרסאות של דור 3 ודור 4, המפרט עצמו כולל מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים, מעבד סנפדרגון 400 מרובע ליבות של קוואלקום במהירות 1.2 ג'יגה הרץ לגרסת הדור 4 ומעבד אינטל Z2560 מולטי קור במהירות 1.6 ג'יגה הרץ לגרסת הדור 3.

הזכרון בשני המכשירים עומד על 2 ג'יגה ונפח האחסון על 16 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה), תמיכה בשני כרטיסי סים, המצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל והסוללה בקיבולת של 2110 מיליאמפר.

המחיר: 950 שקל לגרסת הדור 3 עם אנדרואיד בגרסת ג'לי בין (4.3) ו-1,350 שקל לגרסת דור 4 עם אנדרואיד קיטקט (4.4).

דגם Zenfone 4 מגיע עם מסך בגודל 4 אינץ' ברזולוציה של 800 על 480 פיקסלים (לא HD), מעבד אינטל Z2520 מולטי קור במהירות 1.2 ג'יגה הרץ, זיכרון פנימי 1 ג'יגה ונפח אחסון 8 ג'יגה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה), המצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל, סים כפול, דור 3, אנדרואיד קיטקט וסוללה בקיבולת 1600 מיליאמפר.

דגם ה-Zenfone 6 כולל מסך 6 אינץ' ברזולוציית 1280 על 720 פיקסלים (HD) עם מעבד אינטל Z2560 מולטי קור במהירות 1.6 ג'יגה הרץ, זיכרון 2 ג'יגה ונפח אחסון 16 ג'יגה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה), המצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל, אנדרואיד ג'לי בין, סים כפול, דור 3 וסוללה בקיבולת 3300 מיליאמפר.

מכירה מוקדמת לסמאטרפונים תחל היום ברשת באג, כאשר דגמי ה-5 אינץ' - גרסת דור 3 ודגם ה-6 אינץ' יחלו להימכר בסוף שבוע הבא. דגמי ה-4 אינץ' ו-5 אינץ' - דור 4 יגיעו רק בהמשך החודש.

בעיות שירות

אסוס סובלת כבר תקופה ארוכה מבעיות שירות, למרות שבחברה טוענים שיש ירידה משמעותית בכמות התלונות. כניסה לשוק הסמארטפונים היא מהלך הדורש הכנה רבה לתלונות של לקוחות, כאשר הרגישות לזמן תיקון הוא קריטי עוד יותר מתיקון לפטופים.

באג, אשר כרגע היא הרשת הפיזית היחידה שתמכור את סדרת ה-Zenfone באופן רשמי (פרט לאתר המכירה של אסוס), לקחה על עצמה חלק משמעותי מהטיפול בבעיות השירות העלולות לצוץ. כך שבמקרים שמוצר יגיע תקול והלקוח יפנה לבאג במהלך 14 הימים הראשונים, הוא יוכל לקבל החלפה במקום (עדיין על פי כללי מדיניות של אסוס).

באסוס אומרים שזמן תיקון (במקרה של נזק לקוח או נזק לאחר מספר חודשים) יתבצע בתוך כ-5 ימים. דבר שאמור למנוע את חששות הלקוחות, שיצטרכו להמתין שבועות ארוכים לתיקונים, כמו שהתרחש בעבר עם לפטופים של החברה.

ההרגשה משיחות עם נציגי חברת אסוס בארץ, שבחברה למדו שיש להם בעיות שירות והם מעוניינים לטפל בהן, אולם הדבר שהכי מפריע בהתנהלות של אסוס בארץ, הוא שמנכ"ל אסוס ישראל - אית'ן סאן, לא מעוניין להגיב באופן רשמי בנושא ומתחמק ממתן תשובות (למרות פניית "גלובס" ישירות אליו).

לאסוס יש מוצרים מוצלחים ומדובר בחברה שמשקיעה במחקר ופיתוח, אולם ההתמודדות שלה עם נושא השירות בשנה האחרונה, לא הייתה מספיק מוצלחת. הוכחה לכך היא ירידה במכירות, עליה מדברים יבואני הלפטופים שלה בארץ וחוסרים בעבר של חלקי חילוף. כמו כן, גם ירידה בנתח השוק ברבעון השלישי של השנה בישראל מ-15.4% ל-13% (על-פי נתוני IDC ישראל).

מנהל הפעילות בארץ, סאן, אמר במסיבת העיתונאים היום, שבתוך שנתיים הרווחים של החברה יגיעו קודם כל משוק הסמארטפונים. אם סאן רוצה להוות שחקן משמעותי בשוק התובעני של הסמארטפונים, הוא קודם כל חייב להצהיר באופן רשמי איך הוא הולך להתמודד עם תקלות, זמן תיקון סביר והחזקת מלאי חלפים ודבר שני, הוא חייב להשקיע בשיווק וזמני השקה מהירים למכשירים שלו.