ועדת הכספים אישרה: תקציב של 200 מ' ש' ל"דירה להשכיר"

במקביל, אתמול אישר דירקטוריון החברה את המינוי האחרון של חברי ההנהלה של חברת "דירה להשכיר", שהקים שר האוצר יאיר לפיד לפני פיטוריו

עוזי לוי / צילום: איל יצהר
עוזי לוי / צילום: איל יצהר

חברת "דירה להשכיר", שהקים שר האוצר יאיר לפיד לפני פיטוריו, קיבלה את אישור ועדת הכספים להעברה תקציבית של 200 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי הושלם מינוי ואישור כל חברי הנהלת החברה.

התקציב שאישרה ועדת הכספים מיועד לתוכנית "השכר ומהר", שבה מתכננת החברה לרכוש פרויקטים זמינים לבנייה מחברות יזמיות או קבלניות כדי לקדם בעצמה פרויקטים להשכרה, להפעילם ולמכור אותם מאוחר יותר לגופים מוסדיים. מדובר בתוכנית שהגה מנכ"ל החברה עוזי לוי וההעברה התקציבית מהווה חלק ראשון במימון מהלך זה. 200 מיליון שקל נוספים עתידים לעבור בהמשך. נציין כי הסכום עתיד לשמש את החברה כהון עצמי לרכישת פרויקטים באמצעות הלוואה בנקאית, כך שסכום הרכישה העתידי מגלם למעשה כמעט מיליארד שקל. "לגלובס" נודע כי החברה כבר החלה למפות את הפרויקטים השונים שיהיו רלוונטיים לתוכנית, ובקרוב ייפתח משא ומתן מול היזמים והקבלנים לרכישת הקרקע.

ההעברה התקציבית שאושרה בוועדת הכספים מיועדת למשרד הבינוי ולא למשרד האוצר, שתחתיו פועלת למעשה "דירה להשכיר". לדברי גורמים בחברה הממשלתית, מדובר בעניין טכני משום שבתקציב 2014 אין סעיף ייעודי לחברה משום שהיא רק הוקמה. מסיבה זו עבר התקציב למשרד הבינוי וממנו יעבור לדירה להשכיר.

אושרו מינויי חברי ההנהלה

במקביל, אתמול (ד') אישר דירקטוריון החברה את המינוי האחרון של חברי ההנהלה של "דירה להשכיר". לצד עוזי לוי, בתפקיד מנכ"ל החברה, יכהנו רו"ח יאיר טל שמונה לסמנכ"ל הכספים (כיהן עד לאחרונה כסגן בכיר לחשבת הכללית באוצר); עו"ד אלי לוינזון-סלע שמונה לסמנכ"ל החברה והיועץ המשפטי שלה (כיהן עד לאחרונה שותף בכיר במשרד ש. בירן ושות'); ענת צור שמונתה לסמנכ"ל התכנון של החברה (כיהנה עד לאחרונה כסמנכ"ל ומשנה למנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים); אייל יחיאל שמונה לסמנכ"ל פיתוח עסקי של החברה (כיהן כסמנכ"ל לנכסים ופיתוח עסקי של חברת נת"ע).

מלבד תוכנית "השכר ומהר", אנשי החברה נערכים בימים אלו לפרסום מכרז הגדנ"ע בתל אביב-יפו ומקדמים תכנון של המכרזים שהועברו לחברה במסגרת החלטת הממשלה כמו שיכון הרופאים בתל השומר, שכונה כ"א בשוהם ופרויקט בגן יבנה. משרדי החברה ממוקמים במגדל אמות פלטינום שבפתח תקוה.