תחרות ליו-טיוב: יוצרים יעלו תכנים באתר חדש בשם Vessel

אתר הסטרימינג לשידור וידיאו בתשלום, שיושק בתחילת השנה הבאה, יציג מודל תגמול חדש ליוצרים ■ מאחורי המיזם עומד ג'ייסון קילר, לשעבר מנכ"ל Hulu

כמעט שנתיים לאחר שעזב את תפקיד מנכ"ל אתר התכנים Hulu, ג'ייסון קילר מקים אתר שיתחרה במקום העבודה הקודם שלו. המיזם החדש, תחת השם Vessel, יאגד במקום אחד שורה של יוצרי רשת, מרביתם מיו-טיוב.

לדברי קילר, "יוצרים הצליחו למצוא ברשת במה להצגת התכנים שלהם, וחלקם הפכו למאוד פופולריים. אחרים הצליחו ליצור מותגים ותכנים מוכרים. מצד שני, כמעט אף אחד מהם לא הצליח ליצור מודל עסקי שמבוסס רק על ההפצה של התכנים ברשת".

המיזם החדש, שיושק בתחילת השנה הבאה, יהיה אתר סטרימינג לשידור וידיאו בתשלום. תמורת 2.99 דולר לחודש יוכלו הגולשים לצפות בתכנים של יוצרים אהובים וגם באלה של כוכבי יו-טיוב, שיעלו שם לראשונה את התכנים עוד לפני שהם עולים בערוצים שלהם ביו-טיוב.

לדברי קילר, לאתר יש מודל עסקי שמבוסס על הרצון של הגולשים לראות את התכנים "לפני כולם". מצד שני, גם קילר מבין כי לא כולם יהיו מוכנים לשלם, ולכן הוא ישיק גם מודל בחינם, אך שיחייב את הגולשים גם לצפות בפרסומות.

מבחינת היוצרים, הם יוכלו לבחור בין מסלול בתשלום שבו הם יקבלו חלק מדמי המנוי ששילמו הגולשים, או במסלול בחינם שבו הם יקבלו חלק מההכנסות מפרסום. על-פי דיווחים, היוצרים יקבלו חלק משמעותי מההכנסות - חלק שצפוי להיות גבוה מזה שהם מקבלים לפי החוזים מול יו-טיוב.

עד כה הסכימו מספר יוצרים בולטים ביו-טיוב לשתף פעולה עם האתר החדש, וגולת הכותרת צפויה להיות סדרת רשת מקורית של אלק בולדווין שתעלה לשידור לראשונה, ובתשלום, באתר.

המיזם צפוי להיתקל בתחרות קשה מצד יו-טיוב ועוד אתרים נוספים שעובדים לאחרונה באותה כיוון - שיווק בתשלום של תכני פרימיום.