היוצרים נגד פשרת ערוץ 10: "מכה של מאות מיליונים לשוק"

יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר: ככל שיינתנו הטבות גם לזכייניות ערוץ 2 על מנת להשוות את תנאיהן - מדובר באסון לשוק היצירה והעיתונות בישראל

אסף אמיר / צילום: איל יצהר
אסף אמיר / צילום: איל יצהר

איגודי היוצרים יוצאים נגד המלצת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להאריך את זיכיונו של ערוץ 10 בתנאי רישיון למשך חצי שנה בלבד.

יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, אומר היום (ד') ל"גלובס" כי מבחינתו, ככל שיינתנו הטבות גם לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת על מנת להשוות את תנאיהן - מדובר באסון לשוק היצירה והעיתונות בישראל.

לדבריו, "זה הפתרון הכי לא סביר שאפשר להעלות על הדעת, כולם רצו לפתרון של הארכה של שנתיים, וכל מה שהיה צריך זה לעמוד בתנאי החוק. ובמקום זה היועמ"ש נתן את הפסיקה הכי מוזרה שנותנת להם זיכיון בתנאי רישיון, זה אוקסימורון. כל מה שזה משרת זה את ערוץ 2, שיבקש שוויון, ושיאפשרו לו זיכיון בתנאי רישיון; ואת אותם פוליטיקאים שהיו רוצים שיימשך הקשר העז והתלות בינם לבין גופי השידור.

"אם הרשות השנייה תאפשר השוואת תנאים לערוץ 2, תהיה זו מכה של מאות מיליונים לשוק ההפקה בישראל. זה לא משרת את הציבור, לא את ההפקה, לא את היצירה, בטח לא את חברות החדשות. בסך-הכול זה משרת את הפוליטיקאים שעיצבו את המתווה הזה ואת מי שעוזר להם לממש אותו".

מדז'יבוז': המאמצים נשאו פרי

מוקדם יותר היום אמרה יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', כי "המאמצים הרבים שהושקעו בימים האחרונים נשאו פרי, ונמצא פתרון, גם אם זמני, שיאפשר את המשך שידורי ערוץ 10 בתקופת הבחירות. מיד עם התגבשות הממשלה החדשה תוסיף הרשות השנייה לקדם את הפתרון הכולל לשוק הטלוויזיה המסחרית והעברת השוק כולו למשטר של רישיונות ארוכי-טווח ל-15 שנה.

"היועץ המשפטי לממשלה אישש בהחלטתו את עמדת מועצת הרשות השנייה, ולפיה בנקודת זמן זו לא עמד ערוץ 10 בתנאים הבסיסיים למעבר לרישיון, נוכח ההפרה המתמשכת והיעדר יכולת פיננסית וכלכלית. הפתרון החקיקתי שהתגבש להארכת זיכיון בתנאי רישיון לערוץ 10 ל-6 חודשים נוספים הינו הצעד הנכון ואחראי בנסיבות אלה.

"יוזכר כי הרשות השנייה קידמה לאורך החודשים האחרונים מעבר הדרגתי לרישיונות ואף סייע לערוץ 10 באמצעות מתן הקלות משמעותיות במחויבות התוכן. פתרון זה אף מאפשר לערוץ למצות את התהליכים לכניסת משקיע. במקרה שערוץ 10 יוכיח את עמידתו בתנאים הדרושים בכל שלב, תעלה בקשתו לרישיון ל-15 שנה לדיון מחדש בפני מועצת הרשות השנייה".