המיזוג בין בזק ו-yes מתקדם לאט: במרץ יפוג היתר המיזוג

מבזק נמסר כי "הנושא מטופל במסגרת ועדה שמינה דירקטוריון החברה, ובהתאם לדיווחים שנמסרו עד כה בעניין"

שאול אלוביץ / צלם: איל יצהר
שאול אלוביץ / צלם: איל יצהר

היכן עומדת עסקת המיזוג בין בזק לחברת הבת יס? בחודש מרץ הקרוב אמור לפוג התוקף שנתן הממונה על ההגבלים העסקיים להשלמת המיזוג שהתיר בתנאים, ונדמה שהעסקה בין בזק לחברת הבת שלה מתקדמת לאט מן המצופה או שהעיכוב נובע מכך שמדובר בעסקת מורכבת או מפני שקיימים פערים משמעותיים בין הצדדים לגבי שווי העסקה.

במסגרת העסקה אמורה בזק לרכוש את חלקה של יורוקום שמחזיקה ב - 50.02% ממניות יס. שני הצדדים שכרו בנקי השקעות בינלאומיים לצורך הערכות השווי והם כבר הגישו מזמן את עבודותיהם. בזק שכרה את בנק ההשקעות מריל לינץ' ויורוקום שכרה את JP מורגן.

רשות ההגבלים אישרה בתחילת 2014 את העסקה אך משרד התקשורת טרם אישר אותה. במידה והעסקה לא תבוצע עד מרץ תוקף ההיתר למיזוג יפוג ואז העסקה עלולה להתבטל וכל מחול השדים סביב המיזוג בין החברות יחל שוב.

מכיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין (שאול אלוביץ הוא בעלים של בזק ושל יורוקום) הוקם צוות של דירקטורים בבזק שמטפל בה. בראש הצוות עומד הדירקטור איציק אידלמן ויחד איתו מרדכי קרת וטלי בן סימון. זה הצוות שמנהל את המו"מ מול נציגי יס.

בזק דיווחה לפני כחודשיים על העסקה לבורסה והרושם שהיא מדווחת משום שהעסקה כבר סוכמה, מה שמסתבר כרושם משגוי ומוקדם מדי.

במידה והעסקה תאושר בדירקטוריונים של שתי החברות, היא אמורה לבוא לאישור האסיפה הכללית של בזק, מכיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין, ובקיצור מדובר בעסקה מאד מורכבת שתרכז תשומת לב מיוחדת אצל הרבה גופים שמושקעים בבזק, ומכאן הרגישות הרבה סביב העסקה.

מבזק נמסר כי "הנושא מטופל במסגרת ועדה שמינה דירקטוריון החברה, ובהתאם לדיווחים שנמסרו עד כה בעניין".