5 שקלים לקפה ובייגלה: עיריית ת"א תפקח על מחירי מוצרים

המחירון של העירייה: 6 שקלים לבקבוק מים מינרליים, 5 שקלים לקפה או בייגלה, 12 שקל לכריך ו-3 שקלים לקרטיב ■ הפיקוח יחול בהיכלי הספורט, במרכז הירידים, בקיוסקים בשדרות, ביפו העתיקה ועוד

שדרות רוטשילד בתל אביב / צילום: תמר מצפי
שדרות רוטשילד בתל אביב / צילום: תמר מצפי

עיריית תל-אביב-יפו החליטה להתערב במחירי המזון לצרכן הנגבים במזנונים הפועלים במוסדות העירייה השונים ובתאגידים העירוניים, דוגמת היכלי הספורט, מרכז הירידים, מרכז הספורט, קיוסקים בשדרות העיר, יפו העתיקה ועוד.

במסגרת זו קבעה העירייה מחיר מקסימלי ל-5 מוצרים: בקבוק מים מינרליים - 6 שקלים, קפה (כולל קפה הפוך) - 5 שקלים, כריך - 12 שקל, בייגלה - 5 שקלים וקרטיב - 3 שקלים.

בכך צועדת עיריית תל-אביב-יפו אחרי רשות שדות התעופה, שפרסמה לאחרונה מכרז להפעלת בית-קפה, ובמסגרתו קבעה מחיר מקסימלי למספר מוצרים. זאת, על רקע ביקורת ציבורית שהניעה גם את ח"כ אראל מרגלית (העבודה) ליזום הצעת חוק שתחייב שורה של גופים ציבוריים שבשטחם פועלים חניונים ומזנונים לבטל את שיטת המכרזים/ההתקשרות הנוכחית, במסגרתה מי שנבחר להפעיל את המזנון/החניון הוא המתמודד שהציע את דמי השכירות הגבוהים ביותר.

גם החלטת עיריית תל-אביב-יפו תיכנס לתוקף רק במכרזים הבאים שתפרסם העירייה להפעלת המזונונים. הפיקוח על מחירי מוצרי היסוד יתווסף לפיקוח הנעשה כיום במזנונים בחופי העיר.

לדברי חבר המועצה, מיקי גיצין, מוביל היוזמה העירונית: "אין שום סיבה בעולם שאדם ישלם יותר מ-3 שקלים על קרטיב בים או 5 שקלים על קפה בהיכל התרבות. המהלך שהובלתי לפיקוח על המחירים בקיוסקים של המרכזים והתאגידים העירוניים נועד להקל על תושבי תל-אביב-יפו ולהגביר את אחריות העירייה על הנעשה במתקנים העירוניים. הפיקוח על המחירים שאנחנו מתחילים היום הוא צעד ראשון במסגרת תוכנית עירונית להורדת יוקר המחיה בעיר".