הסמארט TV של סמסונג מסוגלת להאזין לכם בסלון

יש לכם טלוויזיה חכמה של סמסונג? הזהרו: "בבקשה תהיה מודע שהמילים שאתה אומר לטלוויזיה נשלחות לספק צד שלישי"

הטלוויזיות החכמות הפכו לפופולאריות מאוד בשנים האחרונות, ורוב היצרניות בענף מציעות אותן. חלק מהטלוויזיות כוללות מצלמות לניהול שיחות וידיאו והפעלה במחוות תנועה, וגם מיקרופונים להפעלה קולית של פקודות מסוימות. משתמשים שחששו ממעקב אחריהם בבית, כנראה צדקו.

האתר Daily Beast חיטט במדיניות הפרטיות של הסמארט TV מבית סמסונג וגילה משפט מפחיד מאוד: "בבקשה תהיה מודע שהמילים שאתה אומר לטלוויזיה נשלחות לספק צד שלישי, לכן תהיה מודע על כל מידע אישי או רגיש שאתה אומר".

הכוונה בסמסונג, שכאשר לקוחות נותנים פקודות קוליות לטלוויזיה, לצורך חיפוש סרטון ביו טיוב, השתקת הסאונד או החלפת תחנה, כל דבר שנאמר ברקע בזמן הפקודה עובר למישהו נוסף, מכיוון שסמסונג משתמשת בו לשיפור היכולות הקוליות של המסכים שלה. חשוב לציין שניתן לכבות את שירותי ההפעלה הקולית בטלוויזיות של סמסונג.

תגובת סמסונג: "סמסונג מתייחסת לנושא פרטיות הצרכן ברצינות. בכל הסמארט TV שלנו, אנחנו משלבים אמצעי הגנה, כמו הצפנת מידע, במטרה להגן על הצרכן. זיהוי קולי, מאפשר למשתמש לשלוט בטלוויזיה באמצעות הקול שלו, מדובר ביכולת שניתן להפעיל או לסגור על ידי המשתמש. הצרכן גם יכול לנתק את הטלוויזיה מהחיבור לאינטרנט".

גם ב-LG עוקבים אחריכם

בסוף שנת 2013 פורסם שטלוויזיות של LG עוקבות אחר דפוסי הצפייה של המשתמשים ומעבירות את המידע ליצרנית הדרום קוריאנית. באותו זמן, בלוגר בריטי בשם DoctorBeet, פרסם שגילה בטלוויזיה של LG שרכש, יכולת בשם - Collection of watching info הנמצאת פועלת כברירת מחדל. לטענת הבלוגר, היכולת הזו מעבירה מידע גם שהיא כבויה. המידע מעובר לא בצורה מוצפנת לכתובת השייכת ל-LG והיא כוללת את שם הערוץ בו צופים ומידע על קבצים בהם משתמשים בטלוויזיה. המטרה של איסוף המידע היא להציע פרסומות המותאמות לצופה. על-פי הבלוגר הכתובת אליה מועבר המידע לא פעילה.

הבלוגר שפנה ל-LG קיבל בתגובה תשובה מאוד מפתיעה שמסירה מהחברה את האחריות. ב-LG טוענים שהבלוגר אישר את השימוש במידע לאחר שהסכים לתנאי השימוש והוא צריך להעביר את הפנייה שלו לחנות ממנה רכש את המסך.

ב-LG מסרו באותו זמן את התגובה כי "פרטיות המשתמש נמצאת בעדיפות עליונה בחברה, ואנו לוקחים את הנושא ברצינות המרבית. אנו בודקים את הטענה כי מידע בנוגע לצפיית לקוחות בטלוויזיה החכמה נמסר ללא הסכמה. LG מציעה דגמים רבים וייחודיים של טלוויזיות חכמות אשר נבדלים בפונקציות ובפיצ'רים ואנו מבקשים את סבלנות הלקוחות בעת שאנו בודקים את הנושא לעומק".

מ-LG ישראל נמסר בתגובה כי "הפיצ'ר המדובר כלל לא קיים באף אחד מהדגמים שנמכרים בישראל".