ביהמ"ש ביטל לריאל מדריד את שיפוץ 400 מיליון האירו בברנבאו

מכה לאלופת אירופה: הפרויקט, שהיה אמור להסתיים ב-2017 ולהגדיל את הכנסות המועדון בכ-30%, צפוי כעת להתעכב משמעותית

אצטדיון סנטיאגו ברנבאו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס
אצטדיון סנטיאגו ברנבאו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס

חדשות רעות לריאל מדריד: בית המשפט העליון בבירה הספרדית דחה את התוכנית של אלופת אירופה בכדורגל לשפץ באופן נרחב את אצטדיונה הביתי, הסנטיאגו ברנבאו, פרויקט שעלותו הכוללת מוערכת ב-400 מיליון אירו ואליו נרתמה אפילו חברת השקעות האנרגיה הבינלאומיות של אבו-דאבי (International Petroleum Investment Co). בשבוע שעבר אף דיווח עיתון "האס" כי לאחר השלמת העבודות, המגרש עשוי להיקרא "אבו-דאבי ברנבאו".

ביהמ"ש דחה למעשה את הסכמות הנדל"ן שאליהן הגיעה ריאל עם עיריית מדריד, שנחתמו ב-2012. זאת לאחר ערעור שהגישו מתנגדים ממועצת העיר, בשל הכוונה של ריאל להשתמש בשטח עצום בסביבת האצטדיון, כחלק מהפרויקט שאמור לכלול גם בנייה של מרכז קניות חדיש ובית מלון.

"בעקבות הפסיקה, ריאל מדריד תעבוד מול מועצת העיר והקהילה במדריד על מנת לפתור את הבעיות ולהשיב את יכולת הקיום והביצוע של הפרויקט", נמסר בהודעה הרשמית של ה"בלאנקוס".

ריאל הציגה בתחילת 2014 את התוכניות שלה לברנבאו החדש, שכללו הוספת אפשרות לסגור אותו הרמטית באמצעות התקנת גג מודולרי, הגדלת התכולה לכ-90 אלף מקומות (במקום 81 אלף כיום) ותוספת של מסעדות ותאי צפייה. הנשיא, פלורנטינו פרז, העריך כי בעקבות השיפוץ - המועדון יכניס מ"ימי משחק" (מכירת כרטיסים, מנויים, תאי צפייה ומזון), החל מ-2017 (אז השדרוגים היו אמורים להסתיים על-פי התכנון המקורי), "כ-30% יותר".