Sky תשלם הון על זכויות הפרמיירליג? הצרכנים יסבלו

ה"מייל און סאנדיי": צופי הטלוויזיה הבריטיים ירגישו את השלכות חתימת ההסכם החדש של הפרמיירליג, עם העלאת מחירי התחברות של עד 120 ליש"ט בשנה ל-Sky Sports

יאיא טורה, מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס
יאיא טורה, מנצ'סטר סיטי, פרמיירליג / צלם: רויטרס

מכירת זכויות השידור של הפרמיירליג בבריטניה לשנים 2016-2019, בעבור סכום שיא של למעלה מ-5.1 מיליארד ליש"ט - עלייה של למעלה מ-70% ביחס להסכמים הנוכחיים - ממשיכה לעורר הדים גדולים בממלכה.

ה"מייל און סאנדיי" מדווח, כי מי שצפויים להרגיש באופן ניכר את התייקרות מחירי הזכויות הם הצרכנים עצמם: Sky Sports, כידוע תחנת פרימיום בתשלום, שרכשה את מרבית חבילות השידור (126 משחקים בשנה, בעוד BT תסתפק ב-42 משחקים) - עשויה "לגלגל" את ההוצאות על הצופים, ולגבות מהם תוספת של 10 ליש"ט בחודש - כלומר תוספת של 120 ליש"ט בשנה (כ-720 שקל) כדי לצפות בשידורים ישירים מהליגה הבכירה באנגליה. כך מעריכים אנליסטים.

גם לפי ההערכות הזהירות ביותר, Sky תקפיץ את המחירים במינימום של 4 ליש"ט בחודש (48 ליש"ט בשנה). "אם נמשיך לשפר את השירות שלנו, אז יכול להיות שלצרכנים לא יהיה אכפת לשלם קצת יותר", צוטט בכיר בערוץ.

הנתח שתשלם Sky עבור הסכם השידורים החדש יעמוד על 4.18 מיליארד ליש"ט בשלוש שנים (עלייה של 83%), בעוד BT תשלם 960 מיליון ליש"ט.

העובדה שכעת צופי הטלוויזיה יצטרכו לשלם יותר כדי לראות משחקים צפויה להגביר את גל הביקורות שנחת על הפרמיירליג בימים שלאחר חתימת ההסכם, בין היתר על מחירי הכרטיסים היקרים שממשיכות לגבות הקבוצות, והעובדה שהן מעסיקות עובדים רבים בשכר מינימום.