דירקטוריון חברת החשמל אישר את ההסכם הקיבוצי החדש

על-פי ההסכם, 400 עובדים קבועים בגילאי 59-65 יוצאו לפרישה מוקדמת, יוענקו כ-190 קביעויות לעובדים זמניים במהלך 2015, ותקני העובדים הקבועים שיוצאו לפרישה מוקדמת יוקפאו ולא יאויש

עמודי חשמל חברת החשמל אנרגיה / צלם: תמר מצפי
עמודי חשמל חברת החשמל אנרגיה / צלם: תמר מצפי

דירקטוריון חברת החשמל אישר את ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי חברת החשמל - כך מדווחת היום (א') החברה. על-פי ההסכם, 400 עובדים קבועים בגילאי 59-65 יוצאו לפרישה מוקדמת, יוענקו כ-190 קביעויות לעובדים זמניים במהלך 2015, ותקני העובדים הקבועים שיוצאו לפרישה מוקדמת יוקפאו ולא יאוישו.

אישור זה מגיע לאחר שבדיוק לפני חודש חתמו ההנהלה ועד עובדי חברת החשמל על מכתב הכוונות שאחריו אמר יו"ר החברה יפתח רון-טל כי ההסכם אינו מחליף את הצורך ברפורמה, אלא רק מחזק אותה. "חייבים להסדיר את משק האנרגיה ולתת אופק איתן לחברה, שיפתח בפניה אפשרויות חדשות", טען אז רון-טל. כדי שההסכם החדש ייצא לדרך, נדרשת חתימתו של הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם - חתימה שטרם התקבלה.

במקביל, היום התקיים דיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, העוסק בחריגות השכר של עובדי חברת החשמל. הדיון הסתיים ללא הכרעות. השופט הכריז כי עד יום חמישי הקרוב על הצדדים להגיש את סיכומיהם.

מדובר בפרשה שעלתה כבר בשנת 2013, אז הודיע הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם לחברת החשמל כי עליה להפסיק לאלתר תשלומים לעובדיה בהיקף שנתי של 160 מיליון שקל. תשלומים אלה שולמו עבור תוספות שהממונה הגדירן חריגות שכר, ובהן תשלומי אש"ל, שעות נוספות ותוספות מיוחדות ששולמו למנהלים הבכירים בחברה, שבראשן תוספת פיקודית מוגדלת בשיעור של 26% משכר היסוד. אמסלם אף דרש מעובדים שקיבלו את חריגות השכר להחזירן, לבטל את המשך תשלום התוספת לאלפי עובדים שאינם זכאים לה, ולהגביל את גובה התוספת המשולמת למנהלים בכירים ל-12.5%.

ואולם, בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בראשות השופט רמי כהן, קבע כי החלטתו של אמסלם לפסול את החריגות לא תיאכף, ובמקומה יתקיים בבית הדין הליך משפטי לבירור טענותיו של הממונה ותשובות העובדים. היום כאמור התקיים הדיון והסתיים ללא החלטות.