בדיקת "גלובס": אלה מסכי המחשב הטובים ביותר בשוק

מסכי המחשב מספקים חוויה איכותית לצפייה, משחק ועבודה ■ מהם יתרונות מסך במחיר של 10,000 שקל לעומת מסך ב-2,000 שקל? ■ בדקנו את LG, סמסונג ופיליפס

קטגוריית מסכי המחשב מגוונת והיא כוללת מספר יצרניות וטווחי מחירים רחבים. "גלובס" בדק מספר מסכים חדשים, המציעים יכולת מעניינת: דגם ה-UC97 של LG פונה למשתמשים המקצועיים והאמידים, הרוצים מסך עצום בגודל לשולחן העבודה שלהם - בגודל 34 אינץ'. מדובר במסך ברזולוציה גבוהה מאוד וגם בעיצוב קעור, טרנד שתופס גם בסמארטפונים ובמסכי הטלוויזיה של LG. המחיר של המסך לא זול בכלל: 10,000 שקל.

שחקנית דרום קוריאנית אחרת היא סמסונג, המציעה גם היא מסך קעור, SD590C, במחיר שפוי יותר העומד על 2,000 שקל. מצד שני, המסך קטן יותר (27 אינץ') וגם הרזולוציה אינה ברמה שמציג המסך של LG ושמחירו פי חמישה. המסך של סמסונג יפנה לקהל גדול בהרבה, בגלל המחיר הנוח יותר.

פיליפס מצידה מציעה מסך בגודל 28 אינץ', מדגם Brilliance 288P במחיר גבוה יותר מזה של סמסונג: 3,000 שקל. המסך מציע רזולוציה גבוהה מזו של סמסונג- 4K לעומת Full HD וגם מבנה המאפשר להפוך את המסך בקלות ממצב אופקי לאנכי. מצד שני, העיצוב עצמו סולידי יותר לעומת המתחרים הדרום קוריאנים.

בשורה התחתונה, נחמד לגלות שטרנד המסכים הקעורים הגיע לשולחן העבודה ואיכויות התמונה לא מתפשרות גם בדגמים הזולים יותר.

LG UC97 - מסך ענק ויקר

מסך: ה-UC97 הוא מסך ענק, המגיע בגודל עצום של 34 אינץ' (LED) ובפורמט רחב מאוד של 21:9 (לא להתבלבל עם פורמט 16:9 בו רוב המסכים מגיעים). מבנה המסך הוא צר, אבל הוא מעולה בשביל לפתוח 2.5 עמודי אינטרנט זה לצד זה. למשל, בעבודה עם אאוטלוק לצד הדפדפן. הרזולוציה של המסך עומדת על3440 על 1440 פיקסלים (QHD) ולפיכך מתקבלת איכות תמונה מצויינת עם צבעים נעימים ותאורה אחורית חזקה.

עיצוב: המסך מגיע בעיצוב הטרנדי לתקופה זו, כלומר קעור. מהם היתרונות בעיצוב הזה? הצורה המעוגלת אמורה לספק חוויה שבה מסך מעט עוטף את המשתמש. בגודל של ה-UC97, הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בזווית העיצובית והוא לא תורם מעבר לזה. מסגרת המסך שחורה, דקה יחסית, אבל לא דקיקה כמו שהתרגלנו לראות במסכי הטלוויזיה. הרגלית עצמה כסופה ומשלימה את המראה האלגנטי.

חיבורים: 2 חיבורי HDMI, שני חיבורי Thunderbolt 2 המשמשים לחיבור מחשבי מק וחיבור Display Port.

בשורה התחתונה: חובבי הגיימינג, הגרפיקאים או משתמשים שצריכים שטח מסך גדול, ימצאו את ה-UC97 לתענוג של ממש. מצד שני, המחיר הופך אותו כמתאים רק לצרכנים שהפרוטה מצויה בכיסם.

סמסונג SD590C - עיצוב אלגנטי

מסך: ה-SD590C מגיע בגודל 27 אינץ' (טכנולוגיית LED). הרזולוציה של המסך עומדת על 1920 על 1080 פיקסלים (Full HD). איכות התמונה טובה מאוד, אבל לא חדה כמו שציפינו, כאשר היא לא מגיעה לרמה העשירה של צבעים כמו שהורגלנו לראות במסכים של סמסונג.

למסך יש רמת בהירות גבוהה מאוד, מה שנוח במיוחד במקומות עם תאורה חזרה. קיימת אפשרות להתאים את התצוגה למשחקים מבחינת בהירות וצבע.

עיצוב: בהתאם לטרנד הטלוויזיות של סמסונג, גם מסך המחשב של החברה הדרום קוריאנית מגיע בעיצוב קעור. בסמסונג מספרים ש"המסך הקעור מאפשר שטח צפייה רחב יותר ותחושה גדולה יותר של עומק, הגורם לצופים ליהנות מחוויה פנורמית". אלא שלדעתנו, הזווית הקעורה של המסך היא מינימלית ולכן היא כמעט שלא מורגשת - כך שמדובר בעיקר בנקודה עיצובית.

המסך עצמו אלגנטי: מסגרת דקה שחורה מקיפה את חלקו הקדמי ומסגרת כסופה מקיפה את צדי המסך ואת הרגלית. מדובר במסך שנראה טוב על שולחן העבודה.

חיבורים: חיבור HDMI בודד וחיבור D-SUB בודד.

בשורה התחתונה: ה-SD590C מגיע בגודל 27 אינץ', כאשר איכות התמונה שלו מוצלחת והעיצוב מיוחד.

פיליפס Brilliance 288P - איכות תמונה מוצלחת

מסך: ה-Brilliance 288P של פיליפס מגיע בטכנולוגיית LED בגודל 28 אינץ', כך שנוח לעבוד איתו עם שני חלונות פתוחים אחד לצד השני, למשל דפדפן ומעבד תמלילים. המסך תומך בתצוגה ברזולוציה גבוהה מאוד של 3840 על 2160 פיקסלים (4K). חובבי הסרטים או משתמשים שדורשים תמיכה ברזולוציה הזו, ימצאו כאן את מבוקשם. התאורה האחורית מאוד חזקה וגם רמת הצבעים עשירה, אבל השחור לא מספיק מוחלט.

עיצוב: העיצוב של ה-288P אפור ומשעמם מעט, יש לו מסגרת מעט עבה, צבעה שחור דהוי, אבל הוא מציע יכולת מעניינות בתחום העיצוב. אופציה חביבה מאפשרת להרים את המסך באמצעות הרגלית לגובה רב יחסית. המטרה כאן היא לאפשר תצוגה במצב אנכי ולא רק אופקי. המעבר מתבצע בפשטות, והוא מתאים למשתמשים העובדים עם תוכנות הדורשות את מצב השימוש הזה.

חיבורים: HDMI, DVI ו-D-SUB. המסך תומך בתקן MHL לחיבור סמארטפון באמצעות כבל. כך שניתן לראות את מסך הטלפון בתצוגה גדולה. ישנהם גם שני חיבורים בתקן USB 2.0 ושני חיבורים בתקן 3.0, כולל אפשרות הטענה ישירה של הסמארטפון מהמסך.

בשורה התחתונה: מי שמחפש מסך שאפשר לעבוד איתו גם במצב אופקי וגם באנכי, עם מעבר קל בין השניים וגם רוצה רזולוציית 4K, מומלץ לו לבדוק את הדגם של פיליפס.

השוואת מסכי מחשב
 השוואת מסכי מחשב