אנטרופי ממליצה להתנגד למתווה עסקת בזק-yes

(עדכון) הגופים המוסדיים, לקוחותיה של אנטרופי, נוטים לפעול לפי המלצותיה ■ בעסקה המוצעת, בזק תרכוש מיורוקום את מניותיה ב-yes תמורת 680 מיליון שקל במזומן

שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן
שאול אלוביץ / צילום: יוסי כהן

עוד שבוע תתכנס אסיפת בעלי המניות המתוכננת של בזק , כדי לדון ברכישת מניותיו של בעל השליטה שאול אלוביץ' בחברת yes, ובשלב זה נראה כי העסקה - במתווה הנוכחי שלה - צפויה להיתקל בהתנגדות מצד בעלי מניות המיעוט.

חברת הייעוץ לגופים המוסדיים אנטרופי, ממליצה ללקוחותיה להתנגד למתווה הקיים. אף שהגופים המוסדיים, שהם לקוחות אנטרופי, לא מחויבים לפעול לפי המלצותיה, לרוב הנטייה שלהם היא להתיישר בהתאם להמלצות החברה.

העסקה בין בזק ל-yes היא כזו שלבעל השליטה יש בה עניין אישי, ולפיכך הרוב הנדרש כדי לאשרה הוא רוב רגיל מקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בה. שני בעלי מניות מיעוט כבר הודיעו על התנגדותם לעסקה, ופתחו בהליך משפטי במטרה לדחות את האסיפה הכללית לאישורה.

במסגרת העסקה המוצעת, בזק תרכוש מיורוקום (החברה שבאמצעותה שולט אלוביץ' בבזק בשרשור) את מניותיה בחברת הטלוויזיה הרב-ערוצית yes (כ-50.2%) תמורת 680 מיליון שקל במזומן וקבלת כל הלוואות הבעלים שיורוקום העמידה ל-yes (כ-1.54 מיליארד שקל).

בנוסף, יורוקום תהיה זכאית לשתי תמורות מותנות נוספות, כך שבסך הכול התמורה יכולה להגיע עד ל-1.05 מיליארד שקל. יתרת מניות yes מוחזקות בידי בזק. לקראת האסיפה פורסמו דוחות החברה לשנת 2014, שהייתה שנה טובה ל-yes. הכנסות החברה צמחו ב-5.4% ל-1.7 מיליארד שקל, הרווח התפעולי גדל ב-1.9% ל-273 מיליון שקל וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) צמח ב-7.5% ל-570 מיליון שקל.

yes צמצמה את ההפסד הנקי שלה ב-2014 ב-15.5% והוא הגיע ל-322 מיליון שקל. לחברה יתרת הפסד של 6.3 מיליארד שקל, והפסדים לצורכי מס בהיקף של 5.4 מיליארד שקל.