שיאני השכר: 6.6 מ' ש' למנכ"ל קרסו, 5.3 מ' ש' למנחם עינן

איציק וייץ קיבל אשתקד מענקים בהיקף 3.5 מיליון שקל, ואילו מנחם עינן, לשעבר המשנה ליו"ר קבוצת עזריאלי, קיבל את מלוא הסכום כדמי ניהול

מנחם עינן / צילום: איל יצהר
מנחם עינן / צילום: איל יצהר

דוחותיה של קרסו מוטורס , יבואנית רכבי רנו וניסאן לישראל, שלחו את המנכ"ל שלה, איציק וייץ, לצמרת שיאני השכר אשתקד, עם היקף תגמולים שהצטבר ל-6.6 מיליון שקל.

במסגרת תנאי העסקתו זכאי וייץ למענק שנתי קבוע של 500 אלף שקל, צמוד למדד, ולמענק נוסף בהתאם לתוצאות החברה, ואשתקד מענקים אלה הצטברו לסכום של 3.5 מיליון שקל. נוסף על כך נהנה וייץ משכר בהיקף של 1.6 מיליון שקל, ומתגמול מנייתי של 1.1 מיליון שקל. קרסו מוטורס סיכמה את 2014 עם שיפור של כ-2% ברווחיה, שהגיעו ל-115 מיליון שקל.

לא הרחק מאחורי וייץ הצטרפו לשיאני השכר ראשי קבוצת עזריאלי, שהיקף התגמולים לחמשת המתוגמלים ביותר אצלה הצטברה ל-20.5 מיליון שקל. שיאן השכר בקבוצה היה מנחם עינן, שפרש בפברואר האחרון, ועלות העסקתו כמשנה ליו"ר עזריאלי הגיעה ל-5.3 מיליון שקל - מלוא הסכום כדמי ניהול.

עלות העסקת דוד עזריאלי ז"ל, שנפטר בחודש יולי האחרון, עמדה על 5 מיליון שקל כיו"ר החברה, ועלות העסקתו של מנכ"ל הקבוצה, יובל ברונשטיין, הגיעה ב-2014 ל-4.2 מיליון שקל. ארנון תורן, המשנה למנכ"ל הקבוצה וראש תחום הקניונים הסתפק בתגמולים בהיקף של 3.1 מיליון שקל.

דוחות חברת איתי פיננסים חושפים, כי החברה שילמה אשתקד 4.1 מיליון שקל למנכ"ל יורם בן יאיר - עיקר הסכום עמלות בגין פעילותו כסוחר. עוד באיתי פיננסים, היועץ והסוחר גולן כהן נהנה אשתקד מתגמולים בהיקף של 3 מיליון שקל - עיקר הסכום כעמלה על הפעילות שלו. כהן מעניק לאיתי פיננסים שירותים בכל הנוגע למסחר בנגזרים ובניהול הסוחרים הפועלים בחברה, וכסוחר, בהיקף משרה חלקי.

רווחי איתי פיננסים צנחו אשתקד ב-60% ל-2.7 מיליון שקל. עלות העסקת אופיר רחמים וגל טננבאום, צמד המנכ"לים של בראק אן.וי, הפועלת בגרמניה, עמדה על כ-3.3 מיליון שקל (780-790 אלף אירו) לכל אחד.

שיאני השכר 2014 במיליוני
 שיאני השכר 2014 במיליוני