הכרעת הדין המחודשת בתיק אולמרט-טלנסקי: ביום שני הבא

ב-2012 זוכה אולמרט בתיק טלנסקי מאישום של הפרת אמונים, אך ב-2014, בעקבות הסדר טיעון שנחתם עם שולה זקן, סיפקה ראש לשכתו לשעבר של אולמרט ראיות חדשות לפרקליטות, שהביאו לפתיחת התיק מחדש

אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ
אהוד אולמרט / צילום: נועם מושקוביץ

הכרעת הדין המשלימה בתיק טלנסקי המחודש של ראש ההמשלה לשעבר אהוד אולמרט תינתן ביום שני הבא, 30 במארס, בשעה 8:30 בבוקר - כך הודיעו היום (א') שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הדנים בתיק.

ב-2012 זוכה אולמרט בתיק על-ידי בית המשפט המחוזי מהאישום של הפרת אמונים, על כך שבעת שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת קיבל מאיש העסקים האמריקאי-יהודי מוריס טלנסקי מאות אלפי דולרים שלא דווחו כדין, חלקם במעטפות ובמזומן.

במהלך 2014, בעקבות הסדר טיעון שחתמה המדינה בתיק הולילנד עם שולה זקן, סיפקה ראש לשכתו לשעבר של אולמרט ראיות חדשות לפרקליטות נגד פטרונה לשעבר, שהביאו לפתיחת תיק טלנסקי מחדש בספטמבר האחרון ולשמיעת עדותה של זקן נגד אולמרט.

בית המשפט העליון החזיר את הדיון בתיק למחוזי, תוך שהוא מגביל את הדיון לשאלה אם השימוש בכספים שקיבל אולמרט מטלנסקי ונשמרו בקופה הסודית אצל מקורבו, עו"ד אורי מסר, היה למטרות פוליטיות או פרטיות. אם יוכח, על בסיס הראיות החדשות שסיפקה זקן, כי השימוש בכספים היה למטרות פרטיות - אולמרט יורשע.

הראיות החדשות שהוצגו לשופטים כוללות שיחות טלפון מוקלטות שביצעה זקן לאולמרט, וכן הוצגו לראשונה יומנים שניהלה זקן בעת שהייתה מזכירתו של אולמרט.

לטענת הפרקליטות, הראיות החדשות מוכיחות כי אולמרט לקח לכיסו הפרטי כספים שהעביר אליו טלנסקי, ולא עשה בהם רק שימוש למטרות פוליטיות.

הודות לראיות החדשות שסיפקה, קיבלה זקן הסדר טיעון מקל בתיק הולילנד, בו נדונה רק ל-11 חודשי מאסר בגין לקיחת שוחד, אותם סיימה לרצות, וכן למעמד של עדת מדינה בתיק טלנסקי המחודש.

נזכיר כי במשפט הולילנד הורשע אולמרט בלקיחת שוחד ונדון ל-6 שנות מאסר. אולמרט ערער לבית המשפט העליון הן על ההרשעה והן על העונש שקיבל במשפט זה.