הרופא הבכיר שנחקר בפרשת רונאל פישר: פרופ' יורם ברק

(עדכון) - ברק, מבכירי הפסיכיאטרים בישראל, נחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט ■ מוקדם יותר התעלפה עו"ד רות בלום-דוד בפתח ביהמ"ש, לאחר שהובאה לדיון בנוגע להארכת מעצרה ■ מעצרה הוארך ביומיים

רות דוד / צילום: ליאור מזרחי

הרופא הבכיר שנחקר בפרשת רונאל פישר הוא פרופ' יורם ברק, מנהל המחלקה הפסיכו-גריאטרית בבית-החולים אברבנאל בבת-ים - כך הותר היום (ו') לפרסום. ברק, מבכירי הפסיכיאטרים בישראל, נחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט.

בחדשות ערוץ 2 דווח כי ברק חשוד שסיפק אישורי מחלה פיקטיביים לקצין המשטרה ערן מלכה. האישורים נועדו לסייע למלכה לפרוש מהארגון בעיצומה של החקירה נגדו, עם מלוא הזכויות בשל מצבו הבריאותי, לכאורה.

עורך דינו של ברק הכחיש בשמו את החשדות. ברק הובא לחקירה ביום רביעי, ביום בו נחקרו גם 3 עורכי דין בחשד למעורבות בפרשה.

מוקדם יותר התחוללה דרמה בבית המשפט, כאשר במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של עו"ד רונאל פישר, הובאה עו"ד רות בלום-דוד, פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בירושלים, התעלפה בפתח בית המשפט ופונתה לבית-החולים.

עו"ד בלום-דוד שוחררה לאחר מכן מבית-החולים, ומעצרה הוארך ביומיים. במהלך דיון הארכת המעצר רמזו נציגי המחלקה לחקירות שוטרים כי בלום-דוד ביימה את התעלפותה: "היא פעלה כפי שייעצה בעבר לחשודים אחרים", אמרו.

בלום-דוד, שותפתו של פישר, חשודה בתיווך בשוחד ובשיבוש מהלכי משפט. מעצרה של בלום-דוד שלשום היכה בתדהמה את הקהילה המשפטית ובעקבותיו שלח פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, איגרת מיוחדת לפרקליטים המייצגים את המדינה בהליכים פליליים ואזרחיים בבתי המשפט ברחבי הארץ.

חשד נוסף שחוקרת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הוא האם בלום-דוד סייעה להעברת כספי שוחד או כספים לא כשרים לעבריינים כשייצגה את הקבלן יאיר ביטון, לאחר שהתפוצצה פרשת ב. יאיר. מח"ש בודקת אם פישר העביר מידע מחקירת משטרה ללקוחו, חברו ושותפו, יאיר ביטון, מבעלי חברת ב.יאיר, החשוד בהלבנת הון של כ-60 מיליון שקל דרך ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל.

במשך 33 שנה שירתה בלום-דוד את המדינה, תחילה כעורכת בפרקליטות מחוז תל-אביב, וב-8 השנים האחרונות לעבודתה בשירות הציבורי בתפקיד הבכיר כפרקליטת מחוז תל-אביב לעניינים פליליים.